Emotikony v pracovních e-mailech vyvolávají dojem neschopnosti

Přehnané projevování emocí na pracovišti se netýká jen osobní komunikace tváří v tvář. Také užívání emotikonů, které slouží k vyjádření emocí v textu, může zaměstnanci uškodit. Podle izraelských psychologů totiž lidé, kteří emotikony používají, působí na druhé jako méně kompetentní pro vykonávání důležitých činností a funkcí.

Emotikony přitom nezlepšují reputaci uživatele ani jako vřelejšího jedince. Vždy naopak navozují dojem, že je dotyčný neschopný a labilní. A když neznají pohlaví pisatele, domnívají se příjemci, že mail s emotikony byl napsán ženou.

„Náš výzkum jako první poskytuje důkazy, že na rozdíl od skutečných úsměvů, emotikony nezvyšují vnímání vřelosti druhého a vlastně u něj zhoršují vnímání jeho profesních schopností,“ tvrdí jedna z autorů doktorka Ella Glikson z Benovy-Gurionovy univerzity v izraelském Negevu.

Výsledky jsou platné napříč různými kulturami, neboť do výzkumu byli zahrnuti pracující z devětadvaceti zemí.

„Emotikony můžete v pracovním e-mailu použít bez obav jen tehdy, když komunikujete s velmi blízkým spolupracovníkem, s nímž se důvěrně přátelíte,“ dodává Glikson.

Jak na pracovní e-maily

Většina z nás musí v práci dodržovat stanovený pracovní řád. Ovšem nepsaná pravidla platí i pro psaní pracovních e-mailů! Která jsou ta nejdůležitější?

Oslovení, pozdrav

E-maily by měly mít i určitou formu. Především byste adresáta měli vždy správně oslovit, a to buď jménem, nebo titulem, případně funkcí (tedy například „Vážený pane Nováku/pane doktore/pane řediteli“). Pamatujte, že v případě oslovování jménem je nutné dodržovat skloňování, tedy že oslovujeme 5. pádem („pane Nováku“, nikoli „pane Novák“). Na konci e-mailu by pak mělo být náležité ukončení (např. „S pozdravem“) a především váš podpis.

Pozor na gramatiku

Psaný projev o vás hodně napoví, a tak si nezapomeňte každý pracovní e-mail před odesláním přečíst. Ojedinělý překlep nebo chybějící čárku vám adresát jistě odpustí, ale e-mail plný chyb jen potvrzuje, že vám jeho příjemce nestál ani za to, abyste si to, co jste napsali, po sobě zkontrolovali. A to je výrazem neúcty.

Předmět vyplněn

Políčko „předmět“ by mělo být vždy vyplněno! Měli byste v něm heslovitě shrnout, čeho se obsah e-mailu týká. Pro zpětné vyhledávání v poště je to velmi užitečný nástroj. Mimochodem, někteří lidé si pletou „předmět“ s tělem e-mailu. Samotnou zprávu do tohoto políčka nikdy nepište.

V pracovní dobu

Po večerech, o víkendech nebo na dovolené by měly e-maily odpočívat. Jistě, existují i výjimečné situace, kdy se prostě musíte připojit i od moře, ale neměli byste kontrolovat poštovní schránku každých 15 minut. Některé společnosti dokonce svým pracovníkům zakazují komunikovat s klienty mimo pracovní dobu.







Sledujte nás na sociálních sítích:

Reklama

Reklama


Horoskopy

Beran

Beran

21. 3. - 20. 4.

Tento týden pro vás, Berany, přináší zajímavé možnosti a nové perspektivy. Energie okolního světa vás bude motivovat k tomu, abyste se pustili do nových projektů a vyburcovali se ze zajetých kolejí. Vaše přirozená odvaha a rozhodnost vá... Více

Vybrat znamení
Zavřít

Nastavení horoskopu

Vyberte si znameni, které chcete zobrazovat.

Diskuze

4 Příspěvků
Poslední příspěvek 12:57
3 Příspěvků
Poslední příspěvek 12:42
4 Příspěvků
Poslední příspěvek 1:16
Zavřít Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit se Registrovat