Každý rok po Novém roce se situace opakuje. Zatímco před Vánocemi jsou posilovny poloprázdné, v lednu praskají ve švech. Novoročním předsevzetím nabití lidé se vrhnou na cvičení s tím, že konečně zhubnou a získají sexy tělo.
S příchodem jara se ale situace vrací do podzimních kolejí. Většina lidí totiž vydrží navštěvovat posilovnu jen tři měsíce. A motivace se zcela vytrácí do šesti měsíců.
„Zjistili jsme, že lidé jsou motivováni k chození do posilovny, protože chtějí buď být fit, nebo se zdokonalit. Hubnutí a lepší vzhled hrají při motivaci přitom velmi významnou roli,“ tvrdí doktor Jeremy Adams z London Metropolitan University.
Jenže tyto motivace stačí pouze na počátku, jakmile začne dotyčný cvičit pravidelně, v průběhu měsíců je potřeba nalézt další důvody, proč se cvičením nepřestat.
„Vnější motivace, jako je touha zhubnout, motivují lidi pouze po dobu tří až šesti měsíců. A ve sportu budou pokračovat jen tehdy, když se cítí mnohem lépe, mají více energie a jsou méně unavení stresem. Musí je to do tělocvičny lákat proto, že se v ní a po ní cítí mnohem lépe,“ tvrdí Adams s tím, že musí nastoupit také vhodné podněcování ze strany odborného personálu.
„Zjistili jsme, že zlepšení vybavení tělocvičny má jen minimální vliv. Naopak je potřeba podporovat zaujetí a chválit je za dobré výkony a také radit neustále, jak cvičit lépe,“ zdůraznil Adams.
Sledujte nás na sociálních sítích: