Dobře našlápnutou kariéru vám může pokazit spousta věcí a okolností, kterým nejste schopní zabránit ani nijak předejít. Ovšem spolehlivě ji můžete „zazdít“ i vy sami…
V práci trávíme podstatnou část dne, řada z nás si ji pak nosí ještě domů (ať už doslovně nebo v myšlenkách). Proto je důležité, aby nás nestresovala více, než je (z její povahy) nezbytně nutné. V opačném případě se totiž dopouštíme celé řady chyb, jež mohou narušit nejen náš případný kariérní postup, ale i zcela pohřbít naši radost z práce (věřte, každý se může do práce těšit).
Takže ať už jste do nějaké nové práce nastoupili nebo vám stávající zaměstnání nepřináší potřebné uspokojení, dejte si pozor na následující chyby…
Vše si berete osobně
Atmosféra na pracovišti není vždycky odlehčená nebo taková, jak byste si představovali. Všichni mají občas zkrátka špatný den. To mějte na paměti, až na vás bude příště šéf nebo třeba kolegyně bez zjevného důvodu „vrčet“. Přestaňte se trápit přemýšlením, co jste mohli udělat špatně nebo proč je na vás najednou takový/taková! Možná se jen pohádal/pohádala s partnerkou/partnerem, přestává kouřit a trápí ho/ji abstinenční přízraky, má nemocné dítě apod.
Neptáte se
Tohle je školácká chyba spousty lidí, kteří se najednou ocitnou v novém zaměstnání či v nové pozici. Mají strach, že pokud by se příliš vyptávali na věci, jimž jejich kolegové podle všeho rozumějí a které vypadají jako naprostá samozřejmost, dali by tím najevo svou neschopnost a hned v počátku by jejich pověst došla úhony. Chyba. Věřte, že je mnohem lepší se na nejasnosti zeptat, než se tvářit, jako že všemu rozumíte, a pak dělat zbytečné chyby (nebo se stresovat strachem, že je uděláte).
Snažíte se být dokonalí
Snaha o naprosto bezchybný, dokonalý pracovní projev je sice chvályhodná, ale nic se nesmí přehánět. Nesmíte se tímto úsilím nechat stresovat, je třeba si uvědomit, že chybu může občas udělat každý – i vy. A pokud se tak stane, je rozhodně lepší ji přiznat, ne ji horečně zametat pod koberec nebo svalovat na druhé. Takovým chováním, jímž se snažíte zachránit svůj „obraz“, si totiž můžete ublížit mnohem víc, než kdybyste uznali, že nikdo – ani vy – není dokonalý.
Děláte „děvče pro všechno“
Zvedáte nepřítomnému kolegovi telefon, zatímco ostatní jeho zvonění okázale ignorují, chodíte pro svačinu, děláte veškerou administrativu, zaléváte květiny… V takovém případě hrozí nebezpečí, že zatímco zpočátku jste všechny výše jmenované (a další) úkoly dělali o své dobré vůli, za chvíli vás všichni budou brát jako svého asistenta. Tím ovšem stoupne nejen náplň vaší práce, ale ještě budete frustrovaní, že zmíněné činnosti může dělat každý, ale nikdo se do nich nehrne.
Snažíte se příliš zavděčit „těm nahoře“
Samozřejmě je prozíravé mít dobré vztahy se svým šéfem či vedením společnosti, ovšem pozor, abyste nezačali působit jako pověstný třídní mazánek a šprt, kterého sice paní učitelka (šéf) chválí, ale spolužáci (kolegové) nesnášejí. Nepodceňujte vztahy s kolegy, právě oni jsou ti, kteří nejvíce určují náladu pracovního prostředí a s nimiž trávíte nejvíce času. Být s nimi zadobře je více než prozíravé.
Zdroj: https://www.wikihow.com/Be-Successful-in-Your-Career, https://www.careercast.com/career-news/7-strategies-build-successful-career
Sledujte nás na sociálních sítích: