Nová práce často znamená i spoustu nervozity – nevíte, co máte očekávat, a navíc chcete udělat na své kolegy i nadřízené ten nejlepší dojem. Jak na to? Máme pro vás pár tipů.
Úsměv
Zní to až podezřele malicherně, ale úsměv je základ, pokud chcete učinit na své nové kolegy pozitivní první dojem. Jenže pokud jsme nervózní, často se usmívat zapomínáme, což je pochopitelné, ale zkuste se soustředit na to, abyste vypadali šťastně a optimisticky. S úsměvem na rtech budete vypadat mnohem sympatičtěji, společenštěji, ale také přístupněji navazování nových kontaktů, což je přesně to, co potřebujete. V opačném případě hrozí, že budete vypadat nepřátelsky, a taková reputace není nejlepším startem v nové práci.
Oblečení
Šaty dělají člověka a platí to i v práci. Na přijímací pohovor jste se jistě oblékli formálně, což je v pořádku, ale pravděpodobně tak nebudete muset chodit oblékaní každý den. Ovšem než proniknete do dress codu v novém zaměstnání, rozhodně oblékání nepodceňujte a spíše se snažte chodit v klasickém oblečení (pouzdrová sukně, šaty, plátěné kalhoty, blůzy apod.) než v džínách a tričku.
Pusa na zámek
Možná budete mít tendenci prvních několik týdnů spíše mlčet a nijak se moc neprojevovat, abyste se nejprve seznámili s prostředím a chodem nové firmy, ale to není ta nejlepší taktika. Určitě byste na poradách apod. měli přispívat svými nápady a připomínkami. Samozřejmě není dobré prosazovat své názory za každou cenu a nebrat ohledy na ostatní, ale pokud budete jen potichu pozorovat ostatní, jak vaši kolegové zjistí, že jste platnými členy týmu a máte zajímavé a hlavně realizovatelné nápady?
Pro tým
Jedna z nejdůležitějších věcí, jež vám pomůže dobře se v nové práci uvést, je přesvědčit kolegy i nadřízené, že jste týmový hráč. Tedy že se chcete stát členem týmu a nejste „sólista“. Zapojuje se od začátku do všech projektů, které se vás týkají, zkuste nabídnout svou pomoc i ostatním kolegům. Budou vědět, že se na vás v případě nouze mohou spolehnout.
Sledujte nás na sociálních sítích: