Pokud se chcete naučit dobrému time managementu, můžete použít různé metody. Patří mezi ně například blokování času nebo Paretův princip. Existují však také některá opatření, která lze použít okamžitě – jako třeba ztlumit oznámení.
V dnešní době nás od opravdu důležité práce neustále rozptylují nástroje, notifikace, e-maily, sociální sítě a další věci. V dnešní společnosti se chaos stal normou.
Je téměř nemožné soustředit se na to, co je opravdu důležité, nebo vědět, zda upřednostňujete správnou práci ve správný čas. Díky úkolům s vysokou prioritou, „naléhavým“ zprávám a nikdy nekončícím upozorněním jsou ale vaše předsevzetí pro daný den pryč.
Co je to time management?
Time management znamená využívat svůj pracovní čas co nejefektivněji. Time management může zvýšit produktivitu, ale největší výhodou efektivního time managementu je schopnost stanovit priority svého dne, abyste si vytvořili prostor pro odpočinek a relaxaci.
Výhody time managementu
Dobré strategie řízení času vám mohou pomoci organizovat a upřednostňovat úkoly, abyste získali následující výhody:
Pocit, že máte přes den více času
Když si pečlivě naplánujete svůj čas, možná zjistíte, že můžete omezit zbytečné úkoly, změnit prioritu méně naléhavých úkolů, a tak uvolnit čas na dokončení věcí. I když vám to ve skutečnosti nedá více času, zjistíte, že za stejnou dobu můžete dosáhnout více.
Nakreslete hranice mezi pracovním a soukromým životem
Zlepšení time managementu neznamená být produktivnější každou sekundu vaší práce. Místo toho vám tyto strategie mohou pomoci udělat práci, která je pro vás nejdůležitější – a určit, která práce může počkat do zítřka. Tím, že upřednostníte práci, kterou je třeba udělat dnes, a ujasníte si, jakou práci můžete odložit na později, vytváříte také hranice mezi prací a volným časem.
Snižte stresové faktory
Bez efektivního řízení času se může zdát, že v práci nikdy nemáte dost času. Můžete se ve všem spěchu vrhnout do svých úkolů – což může vést ke zvýšenému stresu a nakonec k vyhoření.
Zlepšení produktivity
Existuje celá řada tipů na řízení času, které pomohou minimalizovat prokrastinaci a zvýšit produktivitu. Nejenže jste produktivnější, když si stanovíte priority dne, ale můžete si být jisti, že každý den pracujete na správných tématech a problémech.
Zbavte se špatných návyků
Nikdo nechce prokrastinovat. Postupem času si však můžete vytvořit špatné návyky, které brání efektivní práci. I my máme tuto zkušenost. Strategie řízení času vám mohou pomoci identifikovat špatné návyky a zbavit se jich.
Rozdělte svůj čas moudře
Dobrý time management je nakonec spíše osobní postoj. Pokud chcete efektivně využívat svůj čas, stanovte si priority, abyste měli přehled o svých úkolech pro daný den. Nedržte se svého seznamu úkolů, soustřeďte se na to, na čem opravdu záleží.
Zdroj: www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3835580/ - celý článek
Sledujte nás na sociálních sítích: