Lidé si podvědomě spojují všechny barvy s určitými pocity a jednotlivé odstíny mohou mít vliv i na to, kolik utratíme v nákupním centru. Kupříkladu modrá barva vyvolává v lidech důvěryhodnost, závislost a loajalitu. Také proto je tato barva nejčastěji používána v logu či reklamě finančních institucí.
Žlutá zase vyvolává v lidech pocit nabití energií a zvyšuje chuť k jídlu, kvůli tomu je to oblíbená barva stravovacích zařízení a rychlých občerstvení.
Černá barva je znakem sofistikovanosti a vysoké úrovně, proto i laciné kosmetice může černé pozadí dodat punc výjimečnosti a noblesy. Temné až černé odstíny všech barev používají rovněž luxusní módní butiky.
Modré obchody podle výzkumů z New Yorku vyvolávají v lidech pocit věrnosti a klienti se do takového podniku vracejí o patnáct procent častěji než do těch vyvedených v jiných barvách.
Burgundská červená je symbolem bohatství a rafinovanosti. Hnědá vyvolává v lidech pocit luxusu. Zelená je lákavá pro ekologicky nastavené klienty a ty, kteří mají rádi přírodu. Oranžová vyvolává pocity poctivosti a dostupnosti, také proto je často barvou obchodů s výprodejem a akčními cenami. Růžová zvyšuje touhu utrácet, protože na klienty obou pohlaví působí jako relaxant.
Červená nemusí být v obchodnictví barvou nejšťastnější. Je sice dráždivá sexuálně a člověka nabudí, je také barvou varovnou, takže mnohé zákazníky před utrácením odradí. Fialová je barvou královskou a hodí se především k prodeji kosmetiky a přípravků proti stárnutí. Za fialové balení lidé také ochotněji utratí vyšší částku.
Sledujte nás na sociálních sítích: