To, že každý je dnes na Twitteru nebo Facebooku, není důvod pro to, aby tam člověk spěchal taky. Situace se však mění ve chvíli, kdy například založíte firmu, tudíž se chcete zviditelnit a zvýšit prodej svého zboží, nebo jen toužíte ověřit si, kolik lidí by mělo zájem o nějaký váš produkt či službu. Pak je pro vás založení profilu na nějaké ze sociálních sítí nezbytností. Co dělat? Jak postupovat?
Odpovědi na tyto otázky nabízí kniha Marketing na sociálních sítích, která je určena především začátečníkům a mírně pokročilým, kteří s nejoblíbenější aplikací současnosti nemají valné zkušenosti. Co se z ní dozvíte?
Fenomén Facebook. Kdo tam není, nežije. A neprodává.
Přes kapitolu, jak vůbec sociální sítě fungují, kdo je pasivní a aktivní uživatel, jaké sociální sítě jsou momentálně k dispozici, se dostanete k propagaci obsahu na Facebooku, na něhož se autor, vysokoškolský učitel a sociolog, zaměřuje nejvíce. Následuje zmínka o plánování a přípravě komunikace, která se snaží nabídnout nějaký nápad, jak zaujmout lidi ve virtuálním prostředí.
Škoda jen, že se jedná o obecné informace a popis toho, jak vlastní stránky vytvořit bod po bodu. Proti konkrétnímu postupu nic, pro naprosté začátečníky se tyto informace hodí, nicméně postrádám trochu více informací tak říkajíc „do hloubky“, skutečné rady, díky kterým by se můj nově vzniklý uživatelský účet odlišil od ostatních a neztratil se tak mezi tisíci a tisíci dalšími. Dodatek o placené reklamě nepočítám…
Svůj účet založíte během chvíle
Upřímně, čekala jsem malinko víc, a to nejsem ani IT manažer, ani marketér, nýbrž člověk z lidu. Moje rozporuplné pocity ale nevznikly náhodou. Totiž, původní nadšení ve mně vyvolaly optimistické názvy podkapitol.“ Jak získat fanoušky? Jak připravit atraktivní účet?“ Dychtivě otočíte stránku a tam… Vlastně není popsáno nic víc, než jak zvítězit nad registrací uživatelského účtu a nezbytnostmi, které se musí vyplnit pro jeho provoz.
Pro člověka, který se již v tomto virtuálním světě trochu pohybuje, to může být zklamáním, na druhou stranu laikům opravdu dobře vysvětlené kroky a návodné postupy, kupříkladu výběr profilového obrázku, udělají radost. Stejně jako kapitola pojednávající o plánu sociální komunikace a udržení kontaktu se stávajícími klienty. Nečekejte ale žádná výrazná překvapení.
Obsah knihy se nese v duchu rad, že máte použít ty nejlepší obrázky a informace, které další uživatele zaujmou a udrží jejich pozornost, ovšem autor se už neodkazuje na žádné celosvětové statistiky hovořící o tom, co uživatele Facebooku, a potažmo sociálních sítí, láká a vábí nejvíce, jaký obsah je momentálně v kurzu, jak stránky pojmenovat, aby se na ně uživatelé lepili jako vosy na lízátko, nebo kdo vede žebříčky oblíbenosti.
Absence těchto zasvěcenějších informací knižnímu titulu škodí, nicméně právě to dává prostor majiteli nově vznikajícího účtu, aby se kreativněji zapojil a hlavně více zamyslel nad slovy, názvy a obsahem toho, co bude prezentovat. A k tomu se tato kniha skvěle hodí.
Marketing na sociálních sítích. Prosaďte se na Facebooku a Twitteru
Autor: Vojtěch Bednář
Nakladatelství: Computer Press
Rok vydání: 2011
Počet stran: 189
Cena: 347 Kč
Sledujte nás na sociálních sítích: