Sociální psychologové z Floridy mají špatnou zprávu pro hipstery a jiné milovníky plnovousu. Ačkoli je pěstěná bradka moderní, při konkursu do nového zaměstnání může jeho majitele znevýhodňovat. Šéfové je považují za méně kompetentní a příliš agresivní především v pozicích, kde je potřeba týmová práce a poslušnost. Naopak brýle a kravata vysílají pozitivní signály.
Za všechno může podvědomí
Ačkoli se to může zdát povrchní, lidé jsou příliš slabí na to, aby podvědomé signály vysílané vizáží ignorovali. Většina náborových pracovníků a manažerů na pohovorech tak podléhá primitivním pudům. A vzhled uchazeče je při výběru pro pozici ovlivňuje, třebaže dotyčný v mluveném projevu a životopisu prokáže vysoké kompetence.
Ačkoli je plnovous moderní a podporují ho celebrity, při žádosti o práci v korporátu či kanceláři je nevýhodou.
Plnovous jako překážka
„Výsledky naší studie mají jasné důsledky pro uchazeče o povolání na pozicích, v nichž vizáž vzbuzující dojem, že jste méně vstřícní a vřelí, může být na škodu a snižovat atraktivitu uchazeče,“ uvedl profesor Marc Fetscheri z Rollins College na Floridě v článku pro odborný časopis Journal of Social Psychology.
Ačkoli se tím jeho studie příliš nezabývala, tedy příčinným vztahem, výzkumy jiných sociálních psychologů dokazují, že muži s plnovousem jsou vnímáni jako agresivnější, maskulinnější a příliš dominantní.
Sledujte nás na sociálních sítích: