Vědci z Harvardovy univerzity zjistili, že mladí lidé náležející ke generaci mileniálů a generaci Z jsou mnohonásobně citlivější než jejich rodiče. Zatímco v generaci poválečné u lidí narozených do roku 1980 odešlo ze zaměstnání kvůli psychickým problémům jen deset procent lidí, mezi mileniály je to padesát procent a u generace Z dokonce pětasedmdesát procent.
Mileniálové zažívají úzkost v zaměstnání třikrát častěji než generace narozená mezi válkou a rokem 1980, generace Z dokonce čtyřikrát častěji. Ale mladší generace ve srovnání s generacemi předcházejícími umějí požádat o pomoc a činí tak častěji.
„Prvním krokem je uvědomit si, že mám psychické problémy, mileniálové a generace Z vědí, že mají možnost netrpět a nemusejí se skrývat v koutku, ale můžou s tím něco dělat ve prospěch svého zdraví,“ tvrdí Kelly Greenwoodová ze společnosti Mind Share Partners, která na výzkumu spolupracovala s odborníky z Harvardovy univerzity.
Úzkost může vyplívat i z toho, že si neumíte správně zorganizovat svoji práci. V dnešní době je spoustu lákadel, která nás odvádějí od práce. Nepodceňujte přípravu, práce vám půjde lépe od ruky a tím by vám mělo ubýt i stresových situací.
Nepřipravujete se
Ráno dojít se psem, obléknout děti, nachystat svačinu, učesat se, k tomu nezapomenout na nic, co by pro vás během dne mohlo být důležité, následně dopravit ratolesti včas do školy a sebe do práce nemusí být s trochou přípravy tak složité. Hektickému ránu můžete předejít už večer. Svačinu připravte dětem dopředu a stejně tak i oblečení, které si vezmete druhý den na sebe. Zopakujte si, jaké povinnosti musíte ráno splnit a vytvořte si harmonogram. Úkoly si uspořádejte tak, abyste neběhali od jednoho k druhému a věci, které si musíte vzít s sebou, nachystejte na jedno místo. I malé drobnosti občas vyžadují přípravu a mohou vám ušetřit mnoho času.
Neplatí to však pouze pro ranní přípravu. Zorganizovat byste si měli celý týden. V pondělí nákupy, v úterý na poštu, v sobotu návštěva tetičky a běžnou domácí údržbu rozdělte i mezi ostatní členy rodiny.
Nestíháte!
Lidé, kteří nemají příliš dobré organizační schopnosti, mají také sklon k rozpačitosti. Často je pak můžete vidět, jak nervózně pobíhají po bytě, například s klíčky od auta v ruce, které ale zrovna horlivě hledají. Často se upínají k myšlence, že vůbec nic nestíhají a nejsou schopni se soustředit na to, co je důležité. Místo toho, aby se zastavili a přemýšleli, zmatkují. Tohle je třeba se odnaučit. Pokud víte, že organizace času a úkolů není vaše silná stránka, napište si lísteček s úkoly na lednici a dělejte je jeden po druhém. Vyhnete se zbytečnému stresu.
Věci si také ukládejte stále na stejné místo. Předejdete tím zbytečnému pobíhání a zmatkům.
Virtuální zásek
Bez telefonu a internetu už si náš život ani neumíme představit. Aniž bychom si to uvědomovali, necháváme se prostřednictvím podobné technologie okrádat o neuvěřitelné množství času. Je mnoho lidí, kteří ihned po probuzení kontrolují stav sociálních sítí a při snídani pročítají zprávy na internetu. Na tom asi není nic špatného, nesmíte se pak ale divit, že zapomínáte na čas a potom doháníte, co se dá. Odložte telefon po vypnutí budíku do tašky a věnujte se jen důležitým činnostem. Pokud si nemůžete pomoct, budete si muset přivstat.
Sledujte nás na sociálních sítích: