Slavná společnost Victoria’s Secret, která proslula nejen svým úchvatným spodním prádlem, ale i přísnými kritérii pro výběr modelek, jež smějí prádlo předvádět, tentokrát šlápla pořádně vedle.
Jen několik týdnů před přehlídkou, která je doslova událostí módní sezóny a na níž představí další ze svých úžasných kolekcí, totiž spustila kampaň s názvem „Dokonalé tělo“. Na tom by samo o sobě nebylo nic špatného, jenže firma slogan doplnila fotografií deseti modelek, jejichž tělo většina žen na planetě rozhodně nesdílí.
Victoria’s Secret nyní čelí nařčení, že přispívá k šíření nereálného obrazu ženského těla, když jako dokonalé ženy propaguje vysoké a vyhublé modelky. Kritici kampaně upozorňují, že především na mladé dívky může mít taková propagace nebezpečný vliv.
Originálně na reklamy Victoria’s Secret zareagoval její britský konkurent, výrobce spodního prádla JD Williams. Spustil vlastní kampaň, jejíž název zní „Dokonale nedokonalá“ a kde na plakátech jen v negližé pózují „modelky“ s velikostí od 38 do 42.
Společnost se podle slov svých představitelů snaží přesvědčit ženy, že své tělo mají milovat, i když neodpovídá „modelkovským mírám“.
„Jako prodejci neseme odpovědnost za podporu pozitivního vnímání lidského těla,“ uvedl tiskový mluvčí společnosti.
A tento postoj potěšil i organizace zabývající se problematikou poruch příjmu potravy. „Dokonalost nespočívá v jedné velikosti a stejném tvaru,“ zdůrazňuje zástupkyně jedné z těchto organizací. „Móda by se měla snažit ukázat, co je skutečné zdraví, skutečná krása, skutečný život!“
Sledujte nás na sociálních sítích: