Luxusní kabelky nenakupují ženy jen pro svou marnivost, ale je to obranný mechanismus a vyjádření jistého pocitu nejistoty z partnera. Když totiž žena svého muže přemluví, aby jí zaplatil luxusní oblečení či doplňky, dává najevo sokyním, že je jí oddaný a mají dát od něj ruce pryč. Ovšem zároveň tohle chování vyjadřuje jistou míru nejistoty a uvědomění, že muž by se záletu nebránil.
Podle docenta Vladase Griskeviciuse z University of Minnesota ženy luxusními výrobky signalizují jiným ženám, které představují hrozbu jejich vztahu, že jsou v silné pozici a mají partnera omotaného kolem prstu.
„Když žena vystavuje návrhářské a značkové produkty na odiv ve společnosti jiným ženám, pak jim říká, pryč od mého muže… My jsme zjistili, že žena, která nosí luxusní doplňky a značky světových návrhářů je vnímána sokyněmi jako ta, která má oddaného partnera, ostatní ženy to vědí a flirtu s jejím mužem se vyhýbají. A přitom je jedno, zda si luxusní kabelku koupí žena sama. Jiné ženy to vnímají tak, že s tím má něco společného její partner a že je oddaný,“ tvrdí docent Griskevicius.
Sledujte nás na sociálních sítích: