Zatoužíme-li po drahé, luxusní značkové kabelce, je jasné, že nemá cenu kupovat ji někde na tržišti. Ovšem nepěkně se spálit můžeme i na nejrůznějších internetových stránkách, jež slibují zaručeně značkové zboží za výhodné ceny. Jak se nenapálit?
Samozřejmě netvrdíme, že zboží na všech takových serverech je padělek a podvod na zákazníka. Jen říkáme, že je u některých na místě opatrnost…
Až moc dobrá cena
Nízkou cenu značkového luxusního zboží prodejci odůvodňují různě. Jenže marná sláva – kabelka Chanel, Hermés nebo Louis Vuitton za pár stovek (plus mínus) vypadá přece jen podezřele. Vždy pečlivě zvažte, zda jsou důvody uváděné prodejci uvěřitelné a realistické. Luxusní zboží bývá opravdu drahé. Pamatujte na to.
Kdo prodává
Každý internetový obchod by měl mít jasné zázemí. Kdo ho spravuje, kdo ho provozuje, případně kdo ho vlastní, kde získává zboží, jaká je zákaznická linka, kde firma sídlí, jaké jsou obchodí podmínky, co možnost reklamace? To vše jsou otázky, na něž byste bez většího úsilí měli najít jasnou odpověď. Vyplatí se tyto základní údaje znát. Pamatujte, poctivý obchodník se za ně nestydí.
Téměř žádná značka luxusního zboží neprodává své zboží přes internet. Pravé rolexky nebo hodinky Patek Philippe se dají koupit jen u oficiálních zástupců značky v kamenných obchodech – jejich seznam mívají výrobci na svém webu. Firma Louis Vuitton na internetu prodává, ale jen přes vlastní internetový obchod – zboží odjinud je automaticky podezřelé.
Jak vypadá originál
Tohle známe především z tržnic – kabelky napodobující světoznámé značky mají třeba lehce pozměněné logo, přehozená písmenka v názvu apod. Na první pohled vlastně není nic poznat, to až na ten druhý. Takže před koupí zboží, u něhož si nejste tak docela jistí, zda se jedná o padělek nebo originál, zasurfujte po stránkách výrobce a pořádně si prohlédněte, jak originální kabelka vypadá (logo, barvy atd.). A porovnávejte a porovnávejte.
Ďábel je skryt v detailech
Luxusní značky bojují proti padělatelům používáním drobných detailů, které znesnadňují kopírování. Od roku 2002 mají například hodinky Rolex ve spodní části sklíčka laserem vypálenou korunku (symbol firmy) o rozměru zlomku milimetru. Padělatelé se ji časem také naučili vyrobit – cílem však je, aby se jim nevyplatilo kupovat drahé nástroje, které jsou k tomu potřeba.
Hodně zboží, to je hodně podezřelé
Pozor na jakýkoli obchod, kde mají velký výběr zboží. Luxusní značky obvykle vyrábějí v limitovaných sériích, na určité modely se leckdy vedou pořadníky. Plné regály jsou tedy podezřelé.
Sledujte nás na sociálních sítích: