Konečně to někoho napadlo – namísto vyzáblých figurín, které denně vídáme ve výlohách obchodů s oblečením, se obchodní dům Áhléns rozhodl instalovat do výloh figuríny připomínající ženské tělo.
Figuríny ve výloze mají přilákat do obchodu zákazníka, předvést mu, jak nabízené oblečení vypadá „na těle“. Jenže málokterá žena se byť jen blíží postavě těchto umělohmotných modelek, na něž prodavačky často musejí i tu nejmenší velikost šatů zabírat pomocí špendlíků.
I z toho pak plyne rozčarování mnoha zákaznic s normální velikostí, když si vyzkoušejí nabízené oblečení a zjistí, že „figuríně sedí nějak lépe“.
Proti trendu módního průmyslu, který nám tvrdohlavě předkládá na obálkách časopisů a přehlídkových molech extrémně vyhublé modelky, se rozhodl postavit již zmíněný švédský řetězec Áhléns, když si nechal vyrobit figuríny „oblékající“ velikost 42, některé i 46.
A rozhodně se mu to vyplatilo! Fotografie plastových manekýn obletěly internet a především sociální sítě, kde až na výjimky sklidily velký úspěch. Především ženy-uživatelky nešetřily nadšením.
Objevilo se i pár kritiků, kteří se obávají, že nové figuríny jsou tlusté a omlouvají či propagují obezitu. Při pohledu na fotografie ovšem žádné obézní figuríny nenajdete.
Podle vyjádření zástupkyně obchodního domu Ann Almquist jsou ojedinělé figuríny umístěny ve všech jeho prodejnách. Třeba se originálního nápadu brzy chytí i další obchodní společnosti, ty české nevyjímaje, a s výlohami zaplněnými obrazy normálního ženského těla se setkáme i u nás!
Sledujte nás na sociálních sítích: