Přestože se „narodil“ před více než sto lety, stále si udržuje neochvějnou pozici módní jedničky. Pokud sháníte lehký kabát, který se nikdy neokouká, zaměřte pozornost na trenčkot. Ideálně v klasické, béžové variantě.
Trenčkot si nechal patentovat Thomas Burberry v roce 1901. Kabát z gabardénu vynikal svými nepromokavými vlastnostmi, díky čemuž sloužil převážně britským důstojníkům. Po první světové válce se začal rozšiřovat mezi civilní obyvatelstvo a na módní kus byl pasován kolem roku 1960, kdy se v něm procházela Audrey Hepburn ve Snídani u Tiffanyho.
Značka Burberry je stále spojena s ikonickými kabáty, pokud byste si u nich ovšem chtěly trenčkot koupit, musely byste poměrně dlouho spořit. Nejlevnější kusy překračují hranici dvaceti tisíc, v Burberry Prorsum se ale běžná cena trenčkotu pohybuje okolo šedesáti pěti tisíc korun.
Naštěstí tu ale jsou obchodní řetězce, které na poptávku po trenčkotech reagují. Až budete kabát vybírat, dbejte především na materiál. Spousta těch levnějších se extrémně mačká. Vybírejte pevnější, na omak odolné látky a zkušebně je pomačkejte v ruce. Co se týče barvy, jednoznačně hlasujeme pro krémovou klasiku. Hodí se ke všemu, sluší všem a nevychází z módy. Trenčkot můžete nosit úplně ke všemu, přehodit se dá přes elegantní šaty, sukni a dobře bude vypadat i s džínami a kalhotami.
Sledujte nás na sociálních sítích: