Před pár dny módní společnost Tomy Hilfiger představila v několika ze svých obchodů možnost vyzkoušet si virtuální nakupování. Zákazníci byli pozváni ke shlédnutí jejich přehlídky, představující podzimní kolekci pro rok 2015, v průlomové - trojrozměrné (360 stupňové) - virtuální realitě. Tato technologie byla představena 20. října roku 2015 v prostorách newyorského obchodu Tommyho Hilfigera, který je pro své zákazníky otevřen na 5th Avenue. Newyorskou pobočku následovala také další města jakými jsou například Londýn, Paříž, Milán, Amsterdam, Düsseldorf, Florencie, Curych či Moskva.
Za použití přístroje Samsung Gear VR mají nakupující, v prostorách obchodu Hilfigera, možnost zažít dokonalý virtuální zážitek vytvářející dojem, že sedíte v prvních řadách manhattenského Parku Avenue Armory a sledujete první představení podzimní kolekce pro rok 2015, která se konala 16. února 2015. Přístroj svým zákazníkům umožní skvělý výhled na molo a také možnost exkluzivně nahlédnout do zákulisí, což je pro neúčinkující zpravidla nemožné.
„Za pomocí virtuální reality jsme nyní schopni přenést toto jedinečné představení také do našeho obchodu“ prozradil pro bussineswire.com Tommy Hilfiger. „Od neuvěřitelných kousků a hudby až po exkluzivní momenty ze zákulisí, kde mohou zákazníci vidět oblečení také v pohybu a jeho originálním prostředí – je to vskutku zajímavé a přesvědčivé povýšení tradičních nákupních zvyklostí.“
Módní experimenty za pomocí virtuální reality
Britská módní značka Topshop byla vůbec první společností, která mezi své zákazníky přinesla virtuální realitu. Roku 2014 ve svém londýnském obchodě Oxford Circus představili veřejnosti speciální sluchátka, která svým zákazníkům nabízí možnost panoramatického videa vycházejícího z jejich módní přehlídky a to ve formě živého přenosu v době, kdy se událost konala, či posléze z archivovaného záznamu. Podobně sestrojené headsety ve svých obchodech představil v létě tohoto roku také Dior a jeho zákazníci si tak mohli užít pohled do zákulisí módní přehlídky zaměřené také na podzimní kolekci pro rok 2015. K vidění jsou modelové zkoušející si své oblečení a také jejich make-up jež vytvořil světoznámý kosmetický umělec Peter Phillips.
Módní časopisy s pomocí technologie virtuální reality také pokouší přilákat více čtenářů. Časopis InStyle v říjnu oznámil, že nastávající premiéra inStyle Virtuál, tedy zkušenost s virtuální realitou nabízející svým čtenářům, přes mobilní aplikaci, přístup do zákulisí fotografování Drew Barrymore. Ve spolupráci s Jauntem, průkopnickou společností zabývající se virtuální realitou pro kinematografii, tak byli prvním médiem se zaměřením na módu, kteří svým čtenářům poskytli možnost se seznámit s virtuální realitou.
V průběhu inStylové 360ti stupňové virtuální prohlídky mohou diváci sledovat módní ředitelku Melissu Rubini zatímco Drew Barrymore obléká do oblečení od Stelly McCartney či při průběhu focení této pózující herečky fotografem Janem Weltersem. Barrymore, jež je na titulní stránce časopisu, oblečena značkou Valentino, také přímo promlouvá ke svým pozorovatelům a prozrazuje některé ze svých oblíbených tipů pro vytvoření dokonalého make-upu. Chcete-li zažít virtuální realitu InStyle, musíte si jako spotřebitelé na své telefony stáhnout aplikaci Jaunt VR a použít vhodný prohlížeč virtuální reality – vhodným kandidátem tak může být například Google Cardboard.
Průkopník virtuální reality v herním světě
Zdá se, že krása je novou oblastí, kde by tyto pohlcující 360 stupňové videa mohla opravdu fungovat. Většina pokusů s touto technologii byla donedávna zaměřena hlavně na herní průmysl, kde bylo cílem poskytnout hráčům daleko realističtější zážitky. Velký průlom v této oblasti je očekáván s příchodem oficiální verze přístroje s označením Oculus Rift, který bude volně k prodeji během prvních měsíců roku 2016. Oculus Rift bude využíván ve spojení se headsetem (stejně jako například u Samsung Gear VR). Tato kombinace zajistí svým uživatelům pocit větší „reálnosti“ dostupných her a virtuálních světů.
Tradiční herní společnosti také začali přizpůsobit své platformy pro technologie virtuální reality. V roce 2014, Sony oznámila, že začala vytvářet virtuální reality headset, které mají být použity výhradně pro platformu Playstation 4. Headset by měl být hotov v roce 2016.
Tento vývoj pomáhá zobrazit širokou škálu možností, které toto médium nabízí. Příkladem může být Disney a Lucasfilm, kteří svým divákům přináší možnost zažít 360 stupňů zážitek v jejich nadcházejícím filmu Star Wars: The Force Awakens, který své fanoušky vtáhne do vesmíru hvězdných válek. Youtube a Facebook, kteří jsou vlastníky akcií společnosti Oculus Rift, již začali na svých webových stránkách podporovat 360 stupňů videa. Při prohlížení těchto videí jsou uživatelé schopni, za pomocí své myši, projíždět okolo sledovaného objektu, podobně jako v trojrozměrné hry.
Dále, některé rysy virtuální reality a pohlcující video technologie byly již zahrnuty do většího množství her. PokerStars, známý poskytovatel pokerových a kasinových her na internetu, v březnu tohoto roku představil živé PokerStars kasíno. Mezi možnostmi stolu na teto nove platforme je "Immersive ruleta", která přichází s několika kamerami umístěných kolem stolu a rozdávajícího, zachycujícími každý pohyb kuličky ve vysokém rozlišení. Hráči mohou sledovat akce a chatovat s krupiérem v reálném čase. Instalace multikamerového systému a vizuální prezentace živé rulety zahrnuje také záběry na ostatní stoly, které zdůrazňují atmosféru reálného kasína a povyšují tak herní zážitek z této online hry.
Virtuální realita a budoucnost módy
Před nedávnem společnost YouVisit, poskytující technologii virtuální reality, zaznamenala a živě streamovala události z Mercedes Benz Fashion Weeku v Rusku. Během 31. konání této události tak měli lidé, nacházející se mimo Moskvu, možnost vychutnat si tuto méně známou, ale přesto velice zajímavou, módní přehlídku z bezprostřední blízkosti první řady. Cílem této spolupráce bylo přiblížení události mezinárodnímu publiku.
Dle internetového magazínu cambio.com Abi Mandelbaum, spoluzakladatel a zároveň výkonný ředitel společnosti YouVisit, věří, že je to vše pouhý začátek. Hlavní výhodou pro módní značky je fakt, že nové technologie umožňují zákazníkům získat o daném produktu „povědomí“ ještě předtím, než se jej rozhodnou koupit. „Jakmile se virtuální realita stane více rozšířenější, budou značky schopny svým spotřebitelům nabízet možnost přímého nákupu na základě svého zážitku a uvážení. To bude výrazně zvyšovat technologickou hodnotu ve prospěch značek, ale i uživatelů.“ řekl Mandelbaum.
Milovníci módy jsou, při pohledu na jejich oblíbené značky využívající výhody těchto nových technologií, nadšeni a zároveň v očekávání, jaký to bude mít vliv na chování spořebitelů.
Sledujte nás na sociálních sítích: