Pro zdravý psychosociální vývoj dítěte je nezbytné, aby mělo především v rané fázi života dostatek interakcí s rodiči. Stimulace mozku a duše čtením pohádek před spaním, povídáním u večeře a trávením společného času o víkendu je nezbytná. Ale jeho vedlejším účinkem není něco, v co vědci doufali. Ačkoli jsou tyto interakce nezbytné pro psychosociální vývoj dítěte, nezvyšují IQ.
Jinými slovy, když se rodiče těmto činnostem věnují, dítěti tím nezvýší verbální inteligenci.
Profesor Kevin Beaver z Florida State University srovnával děti z řádných rodin s dětmi z dětských domovů. A zjistil, že ty, jimž se dostává pravidelné interakce s rodiči, nemají vyšší verbální inteligenci než děti, které vyrůstají v domovech bez pravidelných rodinných rituálů.
„Jakmile započítáte do analýzy genetické vlivy, pak neexistuje žádný vztah mezi chováním rodičů a inteligencí dítěte v pozdějším věku,“ tvrdí profesor Beaver.
Jinými slovy, když dítě se stejnými genetickými předpoklady vyrůstá v řádné rodině a zažívá výše zmíněné interakce, nemá později v dospělosti vyšší IQ než to dítě, které má stejné genetické dispozice a vyrůstá bez oněch interakcí.
Sledujte nás na sociálních sítích: