Ještě před dosažením prvních narozenin se dokážou děti začít učit o hračkách a jiných objektech pouze z obrázků. Podle týmu londýnských a kalifornských psychologů se zhruba v devíti měsících naučí mozek kojenců chápat rozdíl mezi skutečným předmětem a jeho zpodobněním na fotografii či ilustraci.
Podle psycholožky Jeanne Shinskey z University of London si mnozí rodiče myslí, že je ukazování obrázků tak malým dětem v knížkách zbytečné. Že to vlastně nechápou. Ale už v devíti měsících to prý chápat začnou.
„Pro rodiče a učitele mohou tyto objevy znamenat, že dost dlouho před prvními narozeninami a před prvními slůvky jsou děti schopny učit se o reálném světě kolem nich z obrázkových knih, především z těch, které poskytují realistické obrázky, tedy fotografie,“ tvrdí profesorka Shinskey.
Její tým provedl řadu experimentů s kojenci, na nichž spolupracoval s odborníky z University of Southern California.
„Naše studie také demonstruje to, že zkušenost s obrázkem něčeho může posílit dětskou představu o předmětu, takže si ji zapamatují, i když předmět zmizí a ony ho nevidí,“ dodává profesorka Shinskey.
Sledujte nás na sociálních sítích: