Komentáře k článku

Avatar
Avatar
Maruška 08.08.2017

Zkuste výchovu nevýchovou - www.nevychova.cz Katka Králová je mladá, krásná, chytrá a má opravdu velké a rozličné zkušenosti s dětmi. Vymyslela partnerský přístup k dětem. Nerozkazovat, nepoučovat, nekřičet, nebít, neopakovat do bezvědomí... ale domlouvat se. Děti jsou spokojené a rodiče nepadají večet totálně vyčerpaní. Nakoukněte a zjistíte, že můžete být super rodič a že můžete mít super dítě :)

Avatar
La Festa Maruška 09.08.2017

Já jsem taky mladá a krásná, co to ma za vypovedni hodnotu? Uz to by me od te knihy odrazovalo. Kritizujete text, ale myslím, že má pravdu. Samo, nejlepší je vyváženost obojího. A mýlí se snad v tom, co je láska. Láska není jen tutu nunu mazleni. Láska je dát druhému vzhled do hodnot, dát mu pravdu, spravedlnost a upozornit ho na fales a hloupost v běžném světě. Přístup te krásné vseznalky uplatňují u dětí celý život. A nic se nemá přehánět. Posl. dobou jsem si říkala, že to partnerství a rovnost taky všem dětem nevyho. Zažila jsem takové, kt. Si žádali autoritu. Takže veškeré návody krásné vseznalky by měly být jen inspirací pro nás lepší život, rozhodně ne spasou. Pozor na dogma.

Avatar
x Maruška 09.08.2017

Mladý člověk nemůže mít dostatek zkušeností.

Avatar
Jarmi x 09.08.2017

Katka má zkušenosti ze svého dětství i z práce s dětmi.

Avatar
Hanik 08.08.2017

Nezlob te se ale připadá mi to trochu jako hloupost, podle mě by děti měli mít i lásku i hranice a je nesmysl aby jim jen hranice stačili a pomohla jim láska ostatních kromě té rodičovské. Pracovala jsem v ordinaci dětského psychologa a psychiatra a viděla tam stovky dětí a rozhodně děti, které rodiče nezahrnují láskou nejsou štastné. Rodiče jsou jen jedni a právě z jejich vztahu k nám, si bereme vzorce chování do budoucnosti, hlavně co se týče pozdějších vztahů at už partnerských nebo vztahu k vlastním dětem. Viděla jsem spousty rodin, kde rodiče měli hlavně hranice a děti se jim dříve či později vymkli z rukou a sami řekli, že jim chyběla láska. Takže nesouhlasím dítě potřebuje obojí ale hlavně lásku a porozumění. Dle mého je velký rozdíl mezi tím být spokojený a být štastný a myslím, že lidé z tohoto průzkumu byli spíše spokojení než štastní.

Avatar
JINDRA 08.08.2017

Ty o tom toho víš...

Avatar
JINDRA 08.08.2017

Jenomže, milá Maruško, úspěšnost toho "projektu" se pozná až v dospělosti těch pokusných králíků. :-)

Avatar
Vladimír JINDRA 08.08.2017

Proboha, kolik je Vám let?

Avatar
bullshit 08.08.2017

Bezcenný článek. Takže jsme se dozvěděli, že děti potřebují autoritativní rodiče, ale nedozvěděli jsme se nic. Dozvěděli jsme se, že lidi, co v dětství nemají nastavené hranice jsou nešťastní... akorát jsme se nedozvěděli proč nebo jak se to měřilo a jestli tato metodika dávala smysl

Avatar
Marty 08.08.2017

*7* Tohle byl clanek k nicemu, par veci vytrzenych z kontexu, ale zadna hodnotna informace. "Vedci z NY" je opravdu hodnotny odkaz. Neco takoveho muze vymyslet a napsat kdokoliv, jen staci najit troubu, ktery to pak zverejni a dalsi, kteri to budou cist a nedej boze tomu uveri...

Avatar
=děda= 08.08.2017

Základem výchovy je fungující řád = rodina. Největším prohřeškem je "neutuchající" láska k dětem 15 až 20+, kdy, zjeména osamělé matky pečují - se vším - o své potomky ještě ve 30ti + ! Škoda, že "odtržení" od prsu již neusnaňuje něco podobného co poskytovala neúprosně presenční vojenská služba. Všichni se dožadují absolutní svobody - mnohdy na úkor druhých....*10*

Avatar
Ilona =děda= 09.08.2017

Pravda

Avatar
Ilona 09.08.2017

Pokud by byla výchova v rodinách důsledná - ve stálých rodinách, ne v takových, kdy se partneři střídají jak ponožky, nebylo by přibývajících dětí s ADHD. I když, často je ,,papír " z PPP zástěrka za zanedbání právě té domácí výchovy. Pokud rodiče nestanoví tzv. mantinely pro své potomky, těžko mohou čekat,že jim je někdo převychová.

Avatar
Jenny 09.08.2017

Dobrý den, dovolím si paní Iloně oponovat. Všechny tři naše děti vyrůstaly v ůplné rodině. Měly řád i lásku. Přesto u dvouch z nich bylo diagnostikováno ADHD.

Avatar
Václav Jenny 09.08.2017

Také si dovolím přičinit pár slov. ADHD je nemoc s kořeny spíše nebo častěji ve věku předporodním, než v dětství. Nevhodné doprovodné jevy při těhotenství - počínaje "pitím" a konče trably matky na pracovišti - jsou právě tím častým spouštěčem. To neznamená, že se ta nemoc nemůže zrodit jinak, dítě ji může i zdědit atd. Takže tady uvažovaný přímý spoj mezi laskavou úplnou rodinou a dětmi nezasaženými nemocí - resp. v opaku neúplnou rodinou a tedy přítomností ADHD - být může, ale nemusí.

Avatar
M. 09.08.2017

Která hlava skopová zase vymyslela tenhle článek včetně nadpisu🙄? Nikdy se nedá láska srovnávat s jakoukoli další výchovnou jednotkou, ať už je jakkoli potřebná... a napsat, že případný nedostatek rodičovské lásky může nahradit kdokoli jiný, může asi jenom deprivant 😒

Avatar
Vyvážený 09.08.2017

tato věta: .....řád je důležitější než láska a vřelost = může napsat jen blbka a to hodně blbá. Co bych k tomu ještě napsal. Tupá kráva? JJ přesně tupá.

Avatar
eva Vyvážený 09.08.2017

kráva je krásné zvíře a určitě ne tupé *4*

Avatar
Václav 09.08.2017

Pokud bych článku chtěl rozumět jen tak po domácku, v žádných vědeckých souvislostech, tak základní myšlenkou je - děti potřebují řád. A to je svatá pravda. A nejen potřebují, ony ho vyžadují. Ano, vyžadují. Chtějí vědět, řečeno s klasikem, od kdy dokdy a co za to. Jsem také docela jist, že rodiče, kteří zavedli jasný, rozumný a dítěti srozumitelný řád, jsou současně laskaví a opravdu přátelští rodiče. Neboť důsledně na oněch zásadách a řekněme mantinelech trvat - to Vám někdy není jednoduché, člověk by rád mávl rukou, aby už měl pokoj, že... A máte pravdu, všechno začíná ve společnosti. Bezbřehá svoboda je nevhodný nášup k demokracii. Pokud se společnost navrátí k ověřeným zásadám, a nemám na mysli diktaturu, pak naše děti budou v takovém jasném systému vyrůstat a nebude jim dělat potíže se do něj také zapojit. Jen jedno se bohužel asi nedá nařídit: Aby rozvod a rozchod citelně zasáhl viníka nebo oba viníky, a ne děti. Zasáhl vůbec ne (jen) po stránce finanční. Protože rozpad rodiny je zločin na dítěti největší. A společnost to přitom už bere jako součást hry, zatímco nepřirozeným formám "rodiny" se otvírají všechny dveře. - Snad je mi dovoleno po dvaačtyřiceti letech práce s dětmi těchto pár řádek napsat.

Avatar
vivi11 09.08.2017

to je zase článek

Avatar
rada vivi11 09.08.2017

vy jste taky blb

Avatar
glady 09.08.2017

řád je důležitý al edůležitější než láska ?.....tomu si dovolím nevěřit*10*

Avatar
Zdena 09.08.2017

Na výchovu dětí vám nikdo recept nedá, ani žádný článek, když vám na dětech záleží, tak to poznají a to co jim předáte ze sebe, vám vrátí vám i s úroky, v dobrém či ve špatném slova smyslu. Vychovala jsem dvě dcery podle své nejlepší intuice, 10 let jsem s nimi byla sama, dnes jsou dospělé a skvělé, mám z nich radost. Hlavní je to, že si člověk musí říkat, že děti má jenom půjčené, je to dar, oni se ve správnou chvíli se osamostatní a žijí svůj život, a to je správně. Hlavně by na nich neměl viset a neumožnit jim být osobnostmi se vším všudy. Teď jim radím jen když si o radu řeknou.

Avatar
anet 09.08.2017

Kdyby byl řád pro psychiku dítěte důležitější než láska, nejvyrovnanější a nejúspěšnější jedinci b vyrůstali v dětských domovech. Tam na lásku není čas, prostor ani kapacity personálu, ale ze stejných důvodů je tam nutno dodržovat řád. Takže ten nadpis je nesmysl

Avatar
konatovka 09.08.2017

S tím nesouhlasím, láska je více.*1*

Avatar
Agáta 09.08.2017

Ten článek musel napsat debil a bezmozek

Avatar
helus 09.08.2017

Každé dítě by mělo mít nějaký řád.

Avatar
Ale já ho nezadám helus 09.08.2017

ten nadpis je blbost V lásce je samotný řád a ten nastavuje přirozené hranice odtud potud a když je člověk dodržuje je spokojený žije bez výčitek a je štastný úsměv

Avatar
Tvorx 10.08.2017

*3*je to hovadina. Láska a řád. Naše dítě má hranice....musí si čistit zuby, sám pomáhá, když něco dělám.....nenutim ho do něčeho co nechce. Pokud má na výběr z něčeho jiného. Tedy pokud nemá na výběr nejede přes to vlak.se vším se mu snažím pomoct.....tedy pokud to nezvládne nebo o ní požádá....většinou mu to co dělá jde dobře, když něco rozbije tak se nic neděje ....tedy pokud se nikomu nic nestane.....majetek je proti zdraví na poslednim místě.....ale pokud je to dražší věc a ne jen sklenička v restauraci.....tak si to zaplatí......záleží na okolnosteh.....

Podmínky a pravidla pro vkládání příspěvků. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich pisatelů a redakce za ně nenese zodpovědnost. Redakce si vyhrazuje právo smazat příspěvek nebo obrázek, který obsahuje vulgární výrazy či fotografie, urážky nebo jinak odporuje dobrým mravům a zákonům ČR. Odstraněny budou opakovaně vkládané vzkazy, stejně jako odkazy, které se netýkají tématu nebo obsahují neplacenou reklamu.

Zdarma produkt k testování!

Staň se testerkou!

Reklama

Zavřít Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit se Registrovat