Začal nový školní rok a mnohé děti usedly do lavic s nadějí, že v dalším ročníku budou mít lepší známky než v roce minulém. Jenže po škole se většina z nich běží posadit k televizi či videohrám v domnění, že tak můžou nejlépe relaxovat. Opak je pravdou. Tento způsob trávení volna jim výrazně zhoršuje intelekt a mají pak horší výsledky.
Vědci z Cambridge prokázali, že teenageři trávící hodně času před televizí a u videoher mají horší známky než ti, kteří se věnují jiným aktivitám.
Podle doktorky Kirsten Corderové britské děti ve věku kolem čtrnácti let tráví denně u televize čtyři hodiny. S každou další hodinou navíc výrazně klesá úspěch ve zkouškách a testech. Pokles na jednu hodinu odpovídá asi devítiprocentnímu zhoršení výsledků, což představuje pokles ze známky dvě na známku čtyři.
Naopak děti, které tráví čas domácími úkoly a četbou, mají výsledky o třiadvacet procent lepší než ty děti, které sledují televizi čtyři hodiny denně.
„Trávení času před obrazovkou podle všeho snižuje výkony ve škole a při zkouškách. My jsme měřili tento vztah jen u dětí v desáté třídě školní docházky. Ale zřejmě to bude platit na všechny teenagery a školáky,“ míní doktorka Kirsten Corderová z Cambridgeské univerzity.
Sledujte nás na sociálních sítích: