Populární psychologie veřejnost spíš baví, než by ji skutečně vědecky vzdělávala o záhadách lidské duše. Nicméně užitá psychologie v praxi může být velmi zajímavá a odhalit něco málo o podstatě člověka. Kupříkladu základní osobnostní rysy lze podle britských psychologů odhadnout z toho, jaký si člověk vybere koktejl.
Rozhodně to není dokonalá analytická metoda, nicméně jisté osobnostní tendence lze z výběru koktejlu odhadnout. Což vyplývá z různých psychologických experimentů.
Kupříkladu ženy mající rády Piñu Coladu jsou většinou rozverné a rády flirtují s muži. Naopak pracovití skřivani si spíš vyberou Bloody Mary, zatímco typy podobné Samantě Jonesové ze Sexu ve městě skutečně jako ona rády sosají Cosmopolitan.
„V našem oboru jsme přesvědčeni, že jisté osobnostní charakteristiky se odrážejí ve výběru koktejlu,“ tvrdí odborník na míchání koktejlů Ryu Okada ze společnosti Kampai Cocktails.
A Okada nabízí také několik ze svých pozorování. Kupříkladu klasické Martini si objednávají lidé styloví a zralí, kteří si potrpí na detaily, vytříbenost a jemné nuance života. Jsou elegantní a pečliví, vše mají rádi nóbl a šik a také vše pečlivě dotažené do konce.
Koktejl Sex on the Beach sestávající z vodky, broskvového, brusinkového a pomerančového džusu mají rádi lidé bezstarostní. Životem se příliš netrápí, jsou hraví, zábavní a také rádi středem pozornosti. Na večírku bývají první a odcházejí poslední.
Cosmopolitan s brusinkovým džusem a pomerančovým likérem si objednají lidé otevření a chytří, takže se s nimi nenudí při rozhovoru ten, komu jde nejen o formu, ale také obsah. Často mívají charisma a tváří se tajemně.
Piña Coladu plnou kokosu, ananasu a bílého rumu si objednají lidé mající rádi sladké, kteří se nebojí flirtovat a jsou to obecně milí jedinci. Koktejl je typický pro ženy. Nicméně mají ho rádi všichni ti, kdo se umějí smát a těší se dobré společnosti.
Skřivani, kteří vstávají brzy ráno a chodí brzy do postele, sáhnou po Bloody Mary, rajčatovém džusu s vodkou a kořením. Jsou to lidé pečliví, dobře se ovládají, mají organizovaný den i život, velké ambice a nemají rádi přílišnou sladkost. V jídle i v životě.
„Lidé, kteří rádi zkoušejí různé koktejly, jsou velmi veselí a mají rádi zábavu, zatímco lidé trvající na jednom druhu drinku jsou velmi sebevědomí,“ dodává Ryu Okada v rozhovoru pro deník The Mail.
Sledujte nás na sociálních sítích: