Vědci z Texasu a Britské Kolumbie dokázali, že klienti luxusních butiků nejsou psychicky vyspělé osobnosti hodné obdivu. Platí to o klientech těch podniků, v nichž se prodavačky chovají arogantně. To, že se chovají nadřazeně a s despektem, nakupující od příští návštěvy neodradí. Naopak to v nich vyvolává pocit, že za své peníze dostávají něco exkluzivnějšího. A po zboží víc touží a víc za něj utrácejí. Prodavačky jim kálejí na hlavu a oni za nechutně předražené zboží ještě ochotně platí.
„Naše studie dokazuje, že když je klient odmítnut v luxusním butiku, pak jeho touha utrácet za luxusní výrobky a touha po značkovém oblečení ještě vzroste,“ tvrdí doktor Morgan K. Ward ze Southern Methodist University v Dallasu, jenž na výzkumu spolupracoval s kolegou Darrenem W. Dahlem z University of British Columbia.
Zajímavé je, že tohle arogantní chování si mohou dovolit jen prodavačky z luxusních butiků. U řetězců s levným oblečením lidé nadřazenost a aroganci tolik netolerují.
Studie také zobrazuje to, jak jsou lidé ochotnější utrácet své peníze, když značku spojují s ideálním konceptem svého já a prodavačka či prodavač představující hrozbu, která odráží styl značky.
„Tento výzkum zdůrazňuje fakt, že jsou dnes lidé hluboce naladění na hrozby přicházející ze společnosti a že jsou doslova hnáni ke koupi, nošení a používání výrobků od lidí, kteří se k nim chovají bez respektu,“ tvrdí Ward a Dahl v závěru své studie.
Sledujte nás na sociálních sítích: