Závislost na sociálních sítích podle psychologů může vypovídat o silně narcistickém založení člověka. Ale podle odborníků ze Severní Karolíny jsou mezi uživateli Facebooku a Twitteru patrné rozdíly v zaměřenosti na sebe a zbožňování sebe sama. Největší narcisové prý užívají především Twitter.
Profesor Shaun Davenport z High Point University v Severní Karolíně tvrdí, že komunikace na Twitteru je vedena v jednosměrné interakci. Uživatel vyvěsí informaci pro ostatní, a ačkoli je zpětná vazba možná, o klasickou konverzaci se nejedná. Naopak tu zprostředkovává lépe Facebook.
„Kontakty, které sledují dotyčného uživatele, jsou spíš v roli fanoušků, zatímco profil na Twitteru je mikroblogem, zatímco Facebook je rovnostářštější v tom, že uživatelé jsou mezi sebou v roli přátel,“ uvedl Devanport pro Sky News.
Podle profesora Devanporta se narcistické osoby zaměřují extrémně na sebe samotné a vyhledávají celé spektrum strategií, jak na sebe upozornit, to jim nejlépe umožňuje Twitter, méně už Facebook.
„Facebook umožňuje narcistickým uživatelům přímo požádat o přátelství, zatímco uživatelé Twitteru typicky získávají fanoušky navyšováním popularity u svých příspěvků, které vyvěšují na profilu,“ dodává Devanport.
Důkazem toho, že Twitteru dávají přednost narcisové, jsou celebrity. Většina má profil na Twitteru, méně jich využívá ke komunikaci s fanoušky Facebook.
Sledujte nás na sociálních sítích: