Pánové, zastrčte ocas a přestaňte se posmívat ženám za volantem. Na tisíc řidiček totiž připadá mnohem méně dopravních nehod a přestupků než na tisíc řidičů. Muži jsou daleko bezohlednější, nezodpovědnější a nebezpečnější řidiči a způsobí každý rok mnohem více dopravních nehod. A nejde jen o to, že jsou za volantem častěji. Ještě nebezpečnější než v autě, jsou na kole. Muži v cyklistickém sedle každoročně usmrtí desetkrát více chodců než ženy cyklistky.
Přepočteno na milion řidičů totiž připadá mnohonásobně více dopravních nehod než na milion řidiček. A to i tehdy, když se do analýzy započte frekvence jízd. Tedy to, jak často muž či žena za volant usedají.
Tvrdí to autoři výzkumu z britského Národního statistického úřadu. Jejich tým propočítal počet dopravním prostředkem sražených a usmrcených osob při ve městě a na venkově způsobených muži a ženami ve vztahu k množství najetých kilometrů.
„Muži představují výrazně vyšší riziko… Muži v osobních automobilech a dodávkách zabijí dvakrát více osob než ženy, v případě nákladních aut je to čtyřikrát více. A jezdci na kole pak desetkrát více než jezdkyně,“ tvrdí autoři z britského Národního statistického úřadu.
„Kdyby bylo za volantem více žen, bylo by to ku prospěchu věci a většímu bezpečí na cestách,“ míní expertka na dopravu doktorka Rachel Aldredová z Westminsterské univerzity.
Mezi velmi nebezpečné řidiče, u nichž dochází snadno k rozptylování pozornosti, patří muži, kteří řídí často a myslí si o sobě, že jsou skvělí řidiči.
Pozor na únavu
Jedním z nejčastějších důvodů nepozornosti za volantem a bohužel také dopravních nehod bývá únava řidiče. I když se můžete při nasedání do auta cítit v pohodě, po pár kilometrech se vám začnou zavírat oči, začnete zívat, přestanete být ostražití... A malér je na spadnutí. Jak s únavou v autě bojovat?
Kdy je čas vypnout motor
Tělesná i psychická únava se sice dostavuje u každého člověka individuálně, ale po 180 ujetých kilometrech je přestávka vhodná pro všechny. Po delší jízdě o sobě obvykle dávají vědět bolesti krční páteře. Paže a předloktí jsou kvůli dlouhodobému držení volantu také unavené a nepříjemně ztuhlé. Bolet začíná i bederní páteř a ramena. Dlouhá cesta je pro lidský organismus stresující.
Využijte odpočívadlo
Zacvičit si můžete na odpočívadle. Na řidiče působí velmi dobře uvolnění a protažení páteře s předklonem nebo záklonem a propnutými pažemi, které pohybem opisují tvar pomyslné ležaté osmičky, což je základní princip metody Infinity. Cviky by měly být pomalé a plynulé, bez trhavých pohybů. Můžete cvičit odděleně například v oblasti krční, hrudní a bederní páteře ale také tak, že se pohyb přenáší na celé tělo. Vsedě i vestoje přenášejte při pohybu váhu ze strany na stranu.
Sledujte nás na sociálních sítích: