Někdo létání miluje, druhý zase nenávidí. Ať tak či onak, mnoho cestujících se jistě při rozhlížení útrobami letounu zamýšlelo nad mnoha otázkami, na které dodnes nezná odpověď. Na některé z nich vám odpovíme my.
Lze otevřít dveře za letu?
Ne. Kromě toho, že je drží mnoho mechanických zámků a vnitřní tlak, jsou totiž ještě větší, než jejich vnější rám. I kdyby se o jejich otevření pokoušela polovina letadla, nepovede se jim to.
Šance na přežití
Podle různých studií mají cestující sedící v zadní části letounu zhruba o polovinu větší šanci na přežití, než ti, kteří sedí vpředu. Tak na to myslete, až si příště budete rezervovat místa v letadle.
Vzlet a přistání = riziko
80 % veškerých nehod se stává v prvních minutách po startu a posledních deseti před přistáním. Vzlet a přistání jsou tak nejrizikovějšími momenty celého letu.
Drahé součástky
Tak zdánlivě obyčejná věc, jakou je okénko letounu, může v případě nehody a jeho rozbití pěkně provětrat nešikovu kapsu. Pouhý jeden díl čelního skla totiž stojí stejně jako nové BMW.
Proč je v oknech díra?
Nepatrná bezpečnostní dírka v jedné nebo více tabulkách okýnek reguluje tlak mezi kabinou a mezerou mezi tabulkami okna. Zabraňuje také jeho rozbití a zamlžení, ke kterému by došlo vlivem velkého rozdílu vnější a vnitřní teploty.
Proč vesty? Proč ne padáky?
Napadlo vás někdy, proč je součástí záchranných prostředků zrovna vesta a ne padák? Vzhledem k tomu, jak už jsme si řekli na začátku, že dveře letadla nelze za letu otevřít, nelze tedy ani vyskočit a padáky by vám byly k ničemu. Navíc byste při seskoku z takové výšky dříve umrzli nebo byste se udusili.
Sledujte nás na sociálních sítích: