Muži jsou dnes stejně nejistí kvůli vizáži a tvaru postavy jako ženy. Není divu. V médiích na ně denně vyskakují fyzicky naprosto dokonalí pánové, jejichž pekáčům buchet a mohutným hrudníkům může konkurovat jeden z dvaceti. Britští vědci vytvořili sedm základních typů mužské postavy a zjistili, že k ideálu trojúhelníku nacho patří jen pět procent populace.
Britská typologie uvádí termíny hruška, okurka, rajče, cihla, nacho (trojúhelník), zelená fazolka a sněhulák.
Hruška je mírně širší v pase. Okurka je rovná a bez nadváhy. Rajče je baculaté na hrudi, v pase i v bocích. Cihla je svalnatá ale ve všech částech těla stejně široká. Nacho podle mexické křupavé pochoutky tvaru trojúhelníku má velmi svalnatou a vyrýsovanou postavu s širokými rameny a útlým pasem. Zelená fazolka je vyzáblá a tenká. Sněhulák má nejvíce hmoty na břiše a hrudi, ale malý zadek a poměrně štíhlé nohy.
Nejpřitažlivější sexuálně a v médiích také nejčastěji zobrazovaný tělesný typ má tvar nacho. Vlastní ho plavci a jiní atleti. Jenže v populaci je takových mužů jen pět procent. Nejvíce mužů – téměř polovina – má tvar hrušky. Muži nejčastěji touží po postavě okurky. Muže se střední svalovinou a normální postavou. Takové tělo má asi patnáct procent populace. Devět procent mužů má postavu tvaru cihly – masitou, v ramenou, pase a bocích zhruba stejně silnou. Rajče – oplácané amorfní tělo – má asi procento mužů. Pět procent mužů má postavu sněhuláka (obézní v horní části těla) či zelené fazolky (vyzáblé na kost).
Podle výzkumu profesora Brendana Gougha z Leeds Metropolitan University jsou dnes se svou postavou nespokojeny tři čtvrtiny mužů. „Žijeme ve světě, kde je vzhled velmi důležitý – v zaměstnání, vztazích a pro dobrý pocit. Jen minimum z nás se vyrovná modelům z obálek časopisů, ale stále více z nás používá krémy na pleť, opaluje se a nosí make-up. Když muži vypadají dobře, cítí se dobře,“ tvrdí profesor Gough.
Sledujte nás na sociálních sítích: