Někteří si na Valentýna dávají květiny, bonboniéry ve tvaru srdce nebo spodní prádlo, jiní raději balí kufry a odcházejí ze společných domácností. Jakou roli v tomhle hrají sociální sítě?
Valentýn, který jako tradičně připadá na 14. února, je synonymem romantiky a lásky. Tedy, jak pro koho. Statisticky tento svátek patří k rizikovým dnům, v nichž dochází k rozchodům. Proč si lidé místo dárků dávají svobodu? Je to snad nějaký nový zvyk, který má propíchnout tuhle komerční bublinu?
Čas na sundání růžových brýlí?
„Kolem Valentýna je to vždycky velký humbuk. Stále častěji se ukazuje, že zatímco se mnoho svobodných na 14. února touží seznámit, zadaní své partnery opouštějí,“ popisuje aktuální dění australská vztahová koučka Louanne Ward. Ta z milostných rozpadů viní i konec minulého roku.
Proč?
„Vánoce obecně vyvolávají napětí, protože dvojice se najednou zastaví a tráví spolu více času, na což v průběhu roku možná nejsou zvyklé. Pokud se jejich neshody nevyřeší do prvního ledna, touhu odejít to jen umocní. Je to logické vyústění dlouhodobějších problémů. Lidé si s blížícím se svátkem všech zamilovaných uvědomují, že zamilovaní už vůbec nejsou,“ nebere si servítky jmenovaná poradkyně. Pak jsou tu i jiné nástrahy, zejména ve virtuálním světě.
Podívej, Pepa Marii požádal o ruku!
Sociální média jsou fenoménem moderní doby. A mnozí si jimi cíleně a dobrovolně bojkotují soukromí. Jejich prostřednictvím sdílejí své zážitky, koníčky, zkušenosti a dokonce i momentky z intimního života. Tak jistě, každého věc. Nicméně i tímhle se dá přispět do rozvodových statistik. Americká studie provedená psycholožkami Marian Morry a Tamarou Suchary, kterou zveřejnil magazín Computers in Human Behavior, prokázala, že páry, které porovnávají své vztahy s tím, co vidí na sociálních sítích, jsou nespokojenější. Pod tíhou dokonalých fotografií virtuálních přátel jim vlastní svazky připadají nudné, zoufalé a nenaplněné. Takový tlak a nakonec i odpor může zavinit rozchod, s čímž souhlasí i zmíněná odbornice Louanne Ward.
Zdroje: india.com, yourtango.com, onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1111/pere.12143
Sledujte nás na sociálních sítích: