Psychologové z Anglie dokázali, že tzv. pivní brýle skutečně fungují. Popisuje se tak fenomén opilosti, kdy člověk pod vlivem etanolu začne považovat jinak neatraktivní obličej jako přitažlivý. Autoři z Lancashire při experimentech přímo v barech prokázali, že zatímco pro střízlivé lidi je rozrušující jen obličej atraktivního protějšku, u opilých jsou to i obličeje neatraktivní.
Většina se bez alkoholu ani neseznámí
Alkohol dnes hraje při seznamování podstatnou úlohu. Konzumuje ho více než sedm z deseti nezadaných a čtyři z deseti považují rande bez alkoholu za velmi obtížnou situaci. Mladí lidé mají rádi celkově uvolnění a pohodu, takže z průzkumu (1) vyplývá, že nejoblíbenějším místem pro první rande je místní hospůdka a nejoblíbenějším nápojem pivo. Mezi muži ho volí šest z deseti konzumentů, víno pak čtyři z deseti. Ženy dávají přednost vínu, volbou číslo jedna je pro šest z deseti seznámení chtivých a pivo pro tři z deseti. Stejný počet volí koktejly (1).
Pivní brýle
Opilí lidé tak přestanou vnímat rozdíl mezi přitažlivým a nepřitažlivým protějškem. Atraktivními se rázem stávají všichni lidé přítomní v baru (2).
„Většina lidí už slyšela o pivních brýlích a náš výzkum přidává další důkazy k existujícím vědeckým poznatkům, že je na tomto lidovém moudru mnoho pravdy,“ tvrdí profesor Derek Heim z Edge Hill University (2).
„V našem výzkumu jsme použili obličeje osob, které byly v jiném testování určeny skupinou dobrovolníků jako nejatraktivnějších a nejméně atraktivní. Opilí lidé mezi nimi nerozlišují, jejich pozornost přitahují bez ohledu na sexuální atraktivitu. Ale u střízlivých lidí pozornost přitahují jen obličeje nejatraktivnější,“ tvrdí spoluautorka doktorka Rebecca Monk z Liverpoolu (2).
Jak sexy je abstinence?
Současní mladí také nejsou příliš úzkostní s ohledem na etiketu. Nečekat s objednávkou na příchod druhého je v pohodě pro dvaadevadesát procent mileniálů. Jim nevadí, když si ten z páru, který přišel na rande první, rovnou objedná a začne popíjet. Z průzkumu seznamky také vyplývá, že abstinence není příliš moderní. Pokud člověk přizná v profilu, že si občas dá drink, je atraktivnější než ten, který uvádí, že nepije alkohol nikdy. Nicméně odvážlivci, kteří v profilu přiznají, že chlastají nadmíru, na tom nejsou lépe než abstinenti (1).
Zdroj: (1) www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4520403/, (2) www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0376871617304180?via%3Dihub
Sledujte nás na sociálních sítích: