Mladé ženy nepotřebují muže, který umí sám renovovat byt nebo opravit nefunkční přístroj. Kutilové jsou out. Muži dneška musejí umět mluvit o emocích, vařit, starat se o domácnost a mít dobré způsoby ve společnosti. Vyplývá to z průzkumu, který jasně dokazuje, že mužská role se v moderní době mění.
„Moderní muž musí být feminista, umět hovořit o emocích a mít dokonalé způsoby,“ tvrdí mluvčí společnost My Nametags, která průzkum provedla.
V žebříčku vlastností partnera ženy nejčastěji uváděly právě schopnost hovořit o svých emocích. Tytam jsou časy, kdy byli muži málomluvnými patrony, kteří neprojevovali příliš své emoce. Ženy dnes od nich očekávají opak. Pro pětatřicet procent žen je to nejpodstatnější vlastnost.
V seznamu vlastností ideálního muže je také umět vařit, mít milující rodinu a pomáhat v domácnosti. Z tradičních mužských vlastností přetrvávají galantnost, romantičnost a schopnost vyměnit kolo u auta. Sedm z deseti mužů přiznává, že dokonalý muž v jejich případě je něco naprosto jiného, než byl dokonalý muž v generaci jejich otců.
„Tyto výsledky jasně dokazují, že role moderního muže se vyvíjí,“ tvrdí Lars B. Andersen ze společnosti My Nametags.
Změnu cítí i muži
Ovšem změna v pohledu na moderního muže nastala u u pánů samotných. Tedy těch patřících k nastupující generaci. Kanadští psychologové tvrdí, že muži ve věku osmnáct až devětadvacet let, tedy generace, jíž se říká mileniálové, netouží být soutěživými svalovci. Nejenže tyto vlastnosti nepatří do jejich nejoblíbenějších, které touží mít, ale navíc při debatě o těchto charakteristikách projevují negativní emoce. Naopak vysoce si cení svého zdraví, otevřenosti druhým a novým zážitkům či altruismu a štědrosti.
Ve srovnání s jim předcházející generací jsou tedy méně sobečtí a mají větší zájem o dobré fungování společnosti stojící na spolupráci, nikoli na společnost rozkládající konkurenci. Zatímco generace mužů ve věku třicet až pětačtyřicet let považuje za nejdůležitější fyzickou sílu, nezávislost a soutěživost, snahu prosadit se v kolektivu jako ti nejlepší. Výzkum se tedy opírá o kanadské muže, ale sami autoři uvádějí, že podle jejich názoru je to rys obecný i v jiných kulturách a naznačuje generační odklon.
Psychologové z University of British Columbia rozhovory s 639 muži ve věku osmnáct až devětadvacet let zjistili, že devět z deseti z nich staví na první místo dobrých vlastností muže pomoc druhým. Dále osmaosmdesát procent vnímá jako důležité být otevřený druhým a novým zážitkům, mít vysoké intelektuální znalosti, být fit a zdravý (nikoli primárně svalnatý), být emočně odolný a být štědrý vůči společnosti. To si přeje více než osm z deseti mužů této generace.
Zdroj: https://www.pressreader.com/uk/daily-star/20190816/282106343281650, https://psych.ubc.ca/
Sledujte nás na sociálních sítích: