Ačkoli možná platí, že sex prodává, zvláště v případě mužů, zřejmě to neplatí v kontextu dobročinnosti a charity. Podle vědců ze Singapuru a Hong Kongu se totiž muži vystavení obrázkům vnadných žen přestanou chovat charitativně. To kvůli tomu, že muži v konkurenčním prostředí před sexy dívkami a ženami přestanou cítit propojenost s druhými.
Siou-pching Liová z Národní singapurské univerzity a Meng Čangová z Čínské univerzity v Hong Kongu sledovaly vliv různých typů reklamy na charitativní chování mužů. A zjistily, že muži sledující obrázky sexy žen se více zaměřují na vlastní fyzické pocity než na svou společenskou roli a typ osobnosti.
„V jednom experimentálním výzkumu byli muži, kteří sledovali sexy ženy, méně ochotní věnovat deset dolarů studentům, bez ohledu na to, zda to byla žen či muž, také byli méně ochotni podpořit ochranu přírody a nosit tričko, které bylo potištěno slogany podporujícími ochranu ohrožených druhů,“ uvádějí Liová a Čangová.
Podle jejich závěrů by tak organizace, které se snaží získat peníze pro charitativní a dobročinné účely, měly zvážit, zda použijí reklamu s erotickým či jinak sexuálně dráždivým obsahem.
To se částečně rozchází se závěry oxfordských vědců, kteří naopak zjistili, že muži dávají více peněz atraktivním ženám. Použít krásné ženy při výběru peněz na charitativních akcích se určitě vyplatí. Půvabné a svůdné hostesky totiž dokážou z pánů vytáhnout mnohem více financí. Podle oxfordských psychologů jsou muži v přítomnosti krásných žen mnohem charitativnější. Naopak ženám, které nepovažují za atraktivní, dají méně. U žen to však neplatí. U nich vizáž ani pohlaví vybírajících na charitativnost vliv nemají.
„Součástí lidského pářícího rituálu vždy bylo, že muž kupuje dárky, aby ženu zaujal a získal, ale podle naší studie to není tím dárkem, ale spíš aktem štědrosti, který je pro námluvy důležitý,“ tvrdí profesor Robin Dunbar z Oxfordské univerzity.
Ženy jsou přitahovány dvěma typy mužů. Heroickými tehdy, když si chtějí užít jen krátkodobý sexuální vztah, ale pro dlouhodobé partnerství dávají přednost mužům altruistickým.
„Štědrost může být pro muže způsob, jak prokázat svou ochotu investovat do vztahu a pomoci při výchově dětí,“ dodává profesor Dunbar.
Sledujte nás na sociálních sítích: