Žijeme ve smutné době, v níž už činy a skutečný důkaz vlastních schopností nemají takovou přesvědčovací váhu jako prázdná slova. Psychologové z Chicaga dokázali, že při přesvědčování druhých o svých schopnostech a úmyslech jsou slova mnohem mocnější než činy. Třebaže jsou tato slova prázdnými sliby.
Profesorka Ayelet Fishbachová z University of Chicago provedla řadu experimentů, které zahrnovaly každodenní aktivity jako výběr žvýkačky, nákup v obchodě, výběr hrníčku a sledování videí se zvířátky na YouTube.
„Lidé přijímají názory a preference druhých zčásti proto, že přijímají předsudky a názory druhých jako své vlastní. Pokud se lidé chovají tak, že chtějí být nekonformní, jejich motivací může být snaha koordinovat se s chováním druhých a doplňovat toto chování,“ tvrdí profesorka Fishbachová.
A jaký to význam v praxi?
„Obchodníci, kupříkladu, by měli pátrat po tom, co se ‚líbí‘ uživatelům na Facebooku, víc než po informacích, co tito uživatelé kupují, jedí nebo mají. Také nápisy ‚každý to má rád‘ jsou mocnější než ‚každý to kupuje‘,“ tvrdí profesorka Fishbachová.
Sledujte nás na sociálních sítích: