Slevy milujeme a jsme ochotní je lovit všude, kde se dá. Když se nám podaří opravdu ušetřit, radost nás neopouští minimálně tři hodiny. A moc rádi se výhodným nákupem pochlubíme rodině a přátelům.
Přiznejte se, chodíte rádi do obchodů? Někoho to neskutečně vytáčí a frustruje, jiného těší – zejména když narazí na nějakou obří slevu. Výzkum mezi dvěma tisíci Američany odhalil, že pocit radosti z výhodného nákupu trvá v průměru 216 minut, tedy zhruba tři a půl hodiny. Někteří šťastlivci, konkrétně 10 procent, si však tuhle blaženou euforii uchovají celý den a šíří ji do světa.
Kdo šetří, má za tři!
Co naplat, láska ke slevám v nás zůstává hluboce zakořeněná. Více než polovina respondentů z uvedeného výzkumu přiznala, že se svými zlevněnými nákupními úlovky chlubí přátelům, rodině i partnerům. Hlavním důvodem je samozřejmě nižší cena a vědomí, že ten samý produkt stojí za normálních okolností mnohonásobně více. No nekup to!
Takhle je to ideální
Ze závěrů vyplynulo, že průměrný nakupující potřebuje ušetřit alespoň 36 procent z původní cenovky, aby měl jistotu i uspokojení, že se investice skutečně vyplatila. Pro určité zákazníky, přibližně každého pátého, je však potřeba ještě výraznější akční zvýhodnění, a to minimálně 50 procent, protože jedině tak mohou hovořit o skutečném ternu. Tento tlak na hledání těch nejlepších nabídek se podle autorů výzkumu odráží i ve snaze čekat na ten nejvhodnější okamžik. Ostatně, zjistilo se, že třetina lidí si na své vyhlédnuté zboží klidně počká i déle než týden – hlavně, když se pak vyplatí. Právě proto mnozí k výpravám do supermarketům přistupují čistě strategicky a nákupy si předem plánují. Pak to není jen o úspoře, ale i zábavě. Téměř tři čtvrtiny oslovených dobrovolníků v dotazníku uvedly, že si nakupování opravdu užívají, ať už jde o potraviny, oblečení nebo hobby potřeby.
Zdroj: www.nypost.com/2024/08/07/lifestyle/how-long-does-the-buzz-of-a-good-bargain-last/
Sledujte nás na sociálních sítích: