Nemůžete spát, neustále se stresujete a máte zaděláno na žaludeční vředy. Asi už to stačilo, dost. Podáte výpověď, nebo se utrápíte. Pokud chcete, aby váš odchod ze zaměstnání proběhl hladce, nedělejte tyhle chyby!
Podle Ministerstva práce Spojených států amerických člověk za svůj život průměrně vystřídá 11–12 pracovních míst. Zrovna máte chuť se v tomhle směru posunout? Výborně, staré končí, nové začíná. Jen si dejte pozor na časté přešlapy, kterých se lidé opouštějící nevyhovující zaměstnání, dopouštějí. Co radši nikdy nedělat?
Nepouštějte pusu na špacír
Ano, trápíte se, práce vám nevyhovuje a počítáte s tím, že si koncem měsíce sbalíte všechny své věci z pracovního stolu nebo z dílny. Všichni to o vás vědí, jen přímý nadřízený vůbec netuší, že se něco děje. Tedy než mu informaci sdělí někdo z aktivních kolegů, což jeho i vás staví do nepříjemné pozice. Proč něco tak vážného neslyší přímo od vás? Tohle není přímé jednání! O svých úmyslech se svými spolupracovníky nemluvte, působíte pak nevěrohodně.
Buďte fér
„Pane Novák, tak já se s vámi loučím.“ Když si šéf přečte esemesku tohoto znění, nebo se mu podání výpovědi objeví v e-mailu, stoprocentně to v něm vyvolá nepříjemné pocity. Do budoucna se tak může stát, že obdržíte negativní hodnocení, kvůli kterému vás potenciální (další) zaměstnavatel nepřijme.
Nespěchejte
Jistě, zrovna tahle práce vás ubíjí, ale než na dané pracovní místo nastoupí někdo jiný, chvíli to potrvá. V pátek sdělit nadřízenému, že v pondělí již nepřijdete, není fér. Poskytněte mu adekvátní časový rámec pro zajištění náhrady. Obecně se udává, že je vhodné tuto informaci sdělit alespoň měsíc dopředu. Zároveň nikomu nevyhrožujte. „Jestli mě nepustíte, šéfiku, hodím se na marodku se zádama!“ Ani tohle není optimální přístup rozumně uvažujícího dospělého člověka.
Nezpůsobte si zlou krev
Třeba už je věc jasná a výpověď podepsaná. Zbývá posledních pár dní, než za sebou zabouchnete jednu etapu svého života. Během ní si pokuste nepřidělat (další) nepřátele. Nepomlouvejte, neberte si věci, které vám nepatří, neshazujte autority a nedělejte si legraci z pracovních postupů a rozhodnutí spolupracovníků či lidí na manažerském postu. On totiž člověk míní a život mění. Může se stát, že za pár týdnů nebo měsíců přijdete na to, že v původním zaměstnání to přece jen tak špatné nebylo – a zvážíte návrat. Jestli do přátelského, nebo naopak toxického prostředí, to hodně záleží na tom, v jakém duchu odejdete.
Zdroje: nbcnews.com, dol.gov, https://www.bls.gov/news.release/pdf/nlsoy.pdf, https://www.totaljobs.com/advice/how-to-resign
Sledujte nás na sociálních sítích: