V současnosti hodně lidí musí pracovat z domu. Ale někdy je docela složité být stejně produktivní v domácím prostředí jako v kanceláři. Existuje ovšem metoda, která vám pomůže svoji výkonnost zefektivnit. A techniku „pomodoro“ lehce použijete i při home office.
Technika „pomodoro“ je vynález Itala Francesca Cirilla a jejím úkolem je výrazně zefektivnit práci. Čas přitom měřil pomocí rajčete – odtud pochází její název (rajče – italsky pomodoro). Ale technika „pomodoro“ nefunguje jenom v kanceláři, můžete ji použít i při home office a zvýšit tak svoji produktivitu.
Udělejte si plán
Než začnete s technikou „pomodoro“, měli byste si udělat co nejpřesnější seznam úkolů, abyste během „pracovní doby“ nebo přestávky neztráceli čas přemýšlením o tom, co ještě máte udělat. Napište si plán, který budete dodržovat a úkol si odškrtnete, jakmile ho splníte. Tohle ruční odškrtnutí je velmi důležitý psychologický efekt, který v nás vyvolává pocit větší produktivity.
Rozdělte si čas správně
Jde o to, rozdělit si čas, který na nějakou práci máte, tak, abyste pracovali co možná nejefektivněji – 25 minut práce, 5 minut přestávka, a celé znovu zopakovat. A právě při home office nám práce občas nejde od ruky tak, jak bychom chtěli, protože nás od ní neustále něco vytrhává. Vyzkoušejte tedy na základě této techniky vyloučit po dobu 25 minut jakékoli vyrušení. Dětem zapněte třeba pohádku, myčku nastavte tak, aby program neskončil v době vaší práce, a pokud je to možné, vypněte si telefon. Potom si můžete dát 5 minut přestávku – udělat si kávu nebo přinést poštu. Následuje dalších 25 minut práce a 5 minut přestávky – v ideálním případě tak dlouho, dokud svůj úkol nedokončíte. Po 4 takových blocích si zasloužíte přestávku delší – asi dvacet až třicet minut. Pak začněte znovu. A s každým odškrtnutým úkolem budete na tom dalším pracovat mnohem efektivněji.
Sledujte nás na sociálních sítích: