Zkoušeli jste se někdy zaměřit na to, kolik vaše domácnost utratí za běžné denní nákupy? Možná je to více, než byste chtěli, ale také více, než je nutné. Jaké triky pomohou v supermarketu ušetřit?
Na velikosti záleží
Jestliže se nechystáte na „velký rodinný nákup“, pak v obchodě sáhněte raději po malém košíku než po tom největším. V experimentu v jistém americkém supermarketu totiž jasně vyšlo najevo, že když lidé dostanou větší košík, nakoupí až o 40 % zboží více. A to už je pak na účtence znát!
Pozor na víkendy
Ačkoli právě sobotu a neděli zasvětí spousta z nás nákupům, může se to ukázat jako poměrně drahá chyba. Když nás totiž nehoní nedostatek času, strávíme v obchodě mnoho chvil. A co to znamená v praxi? Že toho také víc nakoupíme, než když letíme z práce pro něco k večeři a doma na nás čeká rodina hladových krků…
Pěkně o samotě
Jak se zdá, nezáleží jen na tom, kde nakupujeme či co nakupujeme, ale také s kým do obchodu vyrazíme. Pokud totiž bloumáme mezi regály o samotě, nakoupíme toho méně, než když je s námi někdo další. To ostatně platí nejen u potravin. Především dvě kamarádky jsou schopné nakoupit společně mnohem víc oblečení, než kdyby vyrazily každá zvlášť.
V plné sezoně
Co se ovoce a zeleniny týče, rozhodně se vyplatí kupovat ty plody, jež jsou zrovna v sezoně. Je sice hezké, že si dnes můžeme třeba jahody koupit i v březnu, ale za cenu, která je téměř astronomická. Když vydržíte do června, pochutnáte si na nich za mnohem menší útratu. Ostatně to platí i pro rajčata, citrusy, jablka, banány… Všechno má svou sezónu a tím pádem i nižší cenu.
Vodu netřeba
Pokud jste napojení na veřejný vodovod s pitnou vodou, nemusíte tahat domů tu balenou. Litr vody z kohoutku totiž vyjde mnohonásobně levněji než té z PET lahve. Jestliže nemáte k pitné vodě přístup nebo musíte kupovat kojeneckou kvůli miminku, vyplatí se vám sledovat, zda není někde v akci se slevou…
Co se schová dole
Obchodníci znají spoustu triků, jak nás „přinutit“ utrácet víc, než bychom chtěli. Ponechme stranou slevové akce, které ve skutečnosti žádné akce nejsou (ty ostatně odporují legislativě), a zaměřme se na jiné „vychytávky“. Všimli jste si například někdy, že v regálech je zboží složeno tak, aby v úrovni očí bylo to nejdražší? Naopak při zemi se krčí značky, jež mají nejnižší cenu. Zaměřte se i na ně!
Akce a letáky
Že jste se vždycky smáli svým rodičům, jak pročítají letáky a pak se ženou přes půl města nakoupit rodinné balení pracího prášku? Možná je na čase to také zkusit. Dnes už navíc najdete přehled slevových akcí i na internetu nebo v nejrůznějších mobilních aplikací.
Značka není všechno
A to platí nejen o oblečení, ale také o potravinách. I výrobci, kteří nejsou tak slavní, mohou nabízet velmi kvalitní potraviny či drogerii, a navíc za mnohem nižší značky. Většina supermarketů má navíc své levnější „značky“, za kterými se často skrývají kvalitní a renomované firmy. Dejte jim šanci!
Sledujte nás na sociálních sítích: