Představte si, že všechnu svou práci zvládnete během dne. Ne za osm či devět hodin trvající směnu, ale již během čtyř hodin. Sen? Ne, realita. Kdosi totiž přišel na to, jak nutné povinnosti urychlit a netrávit v kanceláři tak dlouho. Tohle jsou jeho tipy!
Trávíte hodně času v kanceláři a na nic jiného vám nezbývá čas? Od dnešního dne to může být úplně jinak. Dvaapadesátiletý bývalý obchodní stratég Alex Soojung-Kim Pang pracující v Silicon Valley zastává názor, že každý průměrný administrativní pracovník může vykonat stejně, ne-li více, práce za pouhé čtyři hodiny denně místo osmi původních. Zde jsou jím stanovená pravidla, jak toho dosáhnout.
Zaměřte se na svůj plán čtyř hodin
Řekněte si, že všechno budete mít hotové za čtyři hodiny – a vypněte všechno, co s vaší prací nutně nesouvisí, včetně hlasových schránek, e-mailů nebo komunikačních kanálů. „Můžete udělat mnohem více práce, pokud vás nikdo nebude rušit,“ vysvětluje Alex Pang s tím, že vysoko postavení manažeři si také svůj čas lépe plánují. Mají ho rozdělený tak, že když pracují, nikdo je neobtěžuje. Na druhou stranu si umí vyčlenit prostor pro e-maily nebo telefonní hovory.
Pokud všechno tohle má řád, jejich mysl neskáče z jednoho úkolu do druhého a tím se může lépe soustředit. Zkuste jejich strategii. „Hlavně nepřeceňujte naléhavost všech těch komunikačních aplikací a kanálů. Jen nám dávají falešný pocit důležitosti,“ dodává Alex Pang. Však ony se sociální sítě bez vaší přítomnosti jistě obejdou…
Vytvořte si optimální prostřední
Existuje mnoho věcí, které vás mohou rozptylovat. Pouliční šum, telefonující kolega, rádio… Podle Panga k řešení patří špunty nebo sluchátka do uší. Ideální je ale najít si nějaký kout, prostor, kde máte možnost v klidu se soustředit na to podstatné. Tomu nahrává i možnost pracovat z domova, pokud vám to zaměstnavatel povolí.
Nedělejte pauzy, pokud to nebude nezbytně nutné
„Obchodní společnost s horolezeckou stěnou a vedle espresso bar? Klišé,“ říká Pang. Zatímco přestávky mohou obnovit energii a pomoci zaměstnancům lépe se soustředit, existuje riziko, že tahle taktika zaměstnavatelů přeroste ve způsob, jak lidi udržet v kanceláři o mnoho déle. Stanovte si priority a nevyužívejte tyto možnosti, pokud nemusíte.
Schůzky mějte pouze krátké
Je-li vaší náplní sjednávání schůzek a přijímání nových či stávajících klientů, věnujte jim pouze pár minut – ale efektivních. Okamžitě s nimi proberte jejich přání, ale nevyptávejte se na osobní věci a ani nezabředávejte do přílišných detailů, které zdržují. Na každého klienta si vyhraďte určitý čas a dělejte všechno proto, abyste ho nemuseli překročit. Jen tak se vaše pracovní doba nebude prodlužovat, ale zkracovat.
Sledujte nás na sociálních sítích: