Američanky chtějí vonět jako rozkvetlá louka s vanilkovým cukrem. Francouzsky milují vůně extravagantní a citrusové. Jaké vůně mají rády ženy v různých koutech země?
Jak se říká – jiný kraj, jiný mrav. A platí to na cokoli si vzpomenete – na národní pokrmy, módní kreace, ale i třeba parfémy. Jak jsou na tom ženy s vůněmi ve světě?
Anglickou růži, prosím!
Britové chtějí vonět jako anglická zahrada: taková, ve které právě hustě pršelo a z aromatických růží kape voda. A vedle růžového keře roste čerstvá máta, která pomáhá zachovat chladnou hlavu. Angličanky jsou rády cool jako Kate. Láska k růžím má mimochodem původ u křižáků – ti kdysi na ostrov přivezli růžovou vodu. A ano – dotek vůně Earl Grey je také vítán.
Sportovní svěžest a exotické ovoce pro Německo
Ovocné čerstvé suroviny v kombinaci s lehkou exotikou, to mají rády německé ženy. Stále častěji se ale obracejí i k ovocným, květinovým vůním, nejlépe s meruňkovou, malinovou nebo jasmínovou složkou. Sladké přísady jako karamel a čokoláda jsou velmi oblíbené u mladších žen.
Francouzská levandule a jasmín v kombinaci s citrusovou svěžestí
Francouzi jsou zhýčkaní dobře vonící vodou, nikde není větší škála parfémů a především niche vůní než ve Francii. To je také důvod, proč si troufají vonět se více než jiné národy: troufají si nosit vůně, které procházejí dveřmi před nimi a rádi experimentují. Co to znamená v ingrediencích? Radostně aromatické květiny z Provence, např. levandule a mimóza v kombinaci s tóny chypru, citronu, zemitého dubového mechu a dřeviny.
Italky a Španělky milují vůně s erotickým dřevem
V jižních oblastech Evropy si ženy a muži rádi dodají teplo na krku citrusovými vůněmi a středomořskými bylinami, často v kombinaci s dřevitými tóny – které dodávají vůni erotiku. Přeloženo do ingrediencí to znamená: rozmarýn, pomeranč a například santalové dřevo.
Temperamentní svěžest pro Brazilky
Ingredience z rodiny citrusových vůní se používají často v horkých zemích, většinou v kombinaci s temperamentními komponenty. Například se špetkou růžového pepře nebo výtažky z orchidejí, květů tiare a vodního hycintu.
Americká vanilka a bílé květy nevinnosti
Od 11. září 2001 je nejoblíbenější vůní v USA a na celém světě vanilka. Sladká vanilková vůně totiž vyvolává u většiny lidí domáckou pohodu - přesně to, co omezily teroristické útoky. Pro velká severoamerická města platí motto – přitáhnout pozornost. Jako vanilka, tuberóza, jasmín – Američanky chtějí vonět jako nevinné bílé okvětní lístky, ale prosím, hodně „nahlas“.
Čerstvě vykoupaná, velmi jemná Japonka
Japoncům se vůně, která je co nejméně nápadná. A může obsahovat místní přísady: zázvor, bambus a špetku hrušky Nashi.
Číňanky s nádechem Francie, švestky a zázvoru
Od té doby, co vzkvétá luxusní trh v Číně, Francouzi klepou rukama. Protože v Šanghaji nebo Hongkongu se francouzské špičkové značky prodávají jako horké pečivo. To platí i pro kolínské vody de la France. Jinak Číňanky mají rády výtažky ze švestkových květů, lotosu a zázvoru.
Zdroj: (1) www.brigitte.de/beauty/parfum/parfuem--globale-duftvorlieben--andere-laender--andere-nasen-10161466.html - celý článek
Sledujte nás na sociálních sítích: