Sociální interakce od nejranější fáze života mají zásadní vliv na rozvoj mozku a inteligence. Dokazuje to studie vývojových psychologů z amerického státu Washington. Podle nich se dítě učí mnohem lépe cizí jazyky, když s ním rodiče v kojeneckém období trénují změnu směru pohledu.
Tato interakce zahrnuje nějaký předmět, rodiče a dítě. Rodič kouká na dítě, na věc a zase na dítě. Tím dítěti naznačuje, kam má koukat. A ono pohyb zrakem opakuje. Naváže oční kontakt s rodičem, pak zírá na věc, pak zase na rodiče, a tak dokola. Právě rychlé střídání směru zírání pomáhá rozvoji řečových center v mozku a dítě se pak lépe učí cizí jazyky.
„Desetiměsíční dítě, které se účastní aktivního střídání směru pohledu, vykazuje rozvoj řečových center v mozku, což přispívá k učení se jazykům,“ tvrdí jedna z autorek Patricia Kuhlová z University of Washington.
„Jinými slovy, čím více se dítě účastní této hry změny směru pohledu, tím lépe pak mozek reaguje na zvuky jazyka,“ dodává doktorka Rechele Brooksová, která na výzkumu spolupracovala.
Autorky tvrdí, že jejich studie dokazuje, že raná sociální interakce výrazně přispívá k rozvoji verbální inteligence.
Sledujte nás na sociálních sítích: