Které značky preferují pro své děti české mámy?

21.12.2014 Redakce Děti a rodina

Téměř 4 500 hlasujících zvolilo nejoblíbenější značky v celkem 19 kategoriích internetové ankety Česká máma, která každoročně hledá nejoblíbenější značky, produkty a prodejce zboží pro kojence, batolata a předškoláky v ČR.

Ve více než polovině kategorií patří vítězství již třetí rok stejným jménům. Jde například o tyto kategorie: obchod s dětským nábytkem (IKEA), kosmetika pro děti (NIVEA), supermarket s dětským sortimentem (TESCO), hračky pro kojence a batolata (FISHER PRICE), dětské nemléčné příkrmy (HAMI).

Nejvyšší zákaznické loajalitě se těší IKEA

Obrovskou loajalitu českých maminek si jednoznačně zajistila IKEA, která dostala své ANO od téměř ¾ hlasujících. Zatímco v ostatních kategoriích jsou rozdíly mezi jednotlivými stupínky vítězů poměrně malé, v oblasti obchodu s dětským nábytkem je rozdíl mezi prvním a druhým místem skutečně obrovský (1. místo – IKEA se 71 % hlasů, 2. místo – Asko nábytek, 10 % hlasů).

„Z výsledků ankety máme všichni velkou radost. Těší nás důvěra a velký zájem maminek o IKEA a naše produkty. Děti jsou pro nás nejdůležitějšími bytostmi na světě a právě s touto myšlenkou přistupujeme k navrhování i výrobě všech produktů pro ně. Prostřednictvím těchto výrobků pak chceme nejen přispívat k lepšímu každodennímu životu dětí i jejich rodičů, ale zároveň rozvíjet dětskou fantazii, zvídavost i dovednosti,“ říká Tomáš Kubík, tiskový mluvčí společnosti IKEA.

Podobně silný výsledek se objevil také v kategorii dětských jednorázových plen, kde pro vítěznou značku Pampers hlasovalo 58 % účastníků ankety. Na druhé místo dosadily české maminky značku Huggies (12 % hlasů), ta se už ale na českém trhu neprodává (resp. se doprodává).

Velmi loajální jsou maminky podle ankety Česká máma také při výběru drogerie s dětským sortimentem, kde 58 % hlasujících volí DM DROGERIE MARKT. Na druhé pozici s 21 % hlasů najdeme drogerii Rossmann.

Těsné výsledky u kosmetiky, oblečení, bot i supermarketu s dětským sortimentem

Velmi těsné výsledky jsou například v kategorii dětské kosmetiky, které již třetí rok po sobě kraluje značka NIVEA (25 %). V jejím závěsu se na druhé příčce v roce 2014 umístila značka

Johnson and Johnson (24 %). I v kategorii bot jsou výsledky jen s nepatrnými rozdíly na předních příčkách – vítěznou pozici již potřetí obhájila značka DEICHMANN (26 %), za níž se drží BAŤA (23 %). Třetí příčku mezi oblíbenými značkami dětských bot obsadila česká společnost FARE (17 % hlasů). A zůstaneme-li u odívání, pak nejoblíbenějším prodejcem dětského oblečení je značka C&A (22 %), které šlape na paty s 20 % hlasů značka F&F. Pro C&A je to druhé vítězství, v loňském roce ji předběhlo H&M. V kategorii supermarket s dětským sortimentem patří prvenství již třetí rok po sobě řetězci TESCO (30 %), následuje jej Lidl (24 %) a Globus (21 %). Tři čtvrtiny maminek tedy mají v oblibě právě tuto supermarketovou trojku. V on-line prostředí vede Mall.cz (11 %), nepřekvapivě je tu také Mimibazar.cz (9 %) a Feedo.cz (8 %).

Více než polovina maminek volí hračky Fisher Price a Lamaze

První místo v kategorii hraček patří výrobkům značky Fisher Price 35 %, na druhé příčce se umístila značka Lamaze s 23 % hlasů – tyto značky preferuje více než polovina (přesně 58 %) maminek! A kde maminky hračky nakupují? Velmi silnou pozici si vybudovala maloobchodní síť Dráčik, pro kterou v anketě hlasovalo 41 % maminek.

České maminky čtou Maminku a emimino

Pokud má česká máma chuť zalistovat tištěným časopisem, sáhne po časopisu Maminka (42 % hlasujících) nebo Betynka (28 %). A pokud si sedne k počítači, s největší pravděpodobností zamíří diskutovat na emimino.cz (11 %), rodina.cz (10 %) nebo modrykonik.cz (7 %).

V jídle vede HAMI a AVENT

Ať už v kategorii dětských nemléčných příkrmů nebo kaší a mléčných výrobků – obě kategorie má pod palcem značka HAMI. Kaše a mléčné výrobky této značky preferuje 31 % hlasujících, druhé místo s 22 % patří značce Sunar. Z čísel vyplývá, že více než polovina maminek dává přednost právě těmto dvěma značkám. A když přijde na to, jaké lahvičky maminky svým ratolestem plní, téměř 70 % jich dává přednost značkám AVENT (44 %) a NUK (25 %), přičemž značka AVENT obhájila své prvenství již potřetí v řadě.

30 let se Philips AVENT věnuje návrhům a výrobě produktů, které maminkám pomáhají v péči o dítě. Výrobky jsou vždy vyvíjeny na základě rozsáhlých výzkumů a klinických studií – a co je ještě důležitější – přání maminek. I těch českých. Jsme velmi hrdí na to, že právě české maminky vybraly značku Philips AVENT v anketě Česká máma. Je to pro nás důkaz, že jim naše výrobky opravdu pomáhají v každodenním životě. A přesně v tom budeme nadále pokračovat,“ říká Marta Kaczmarczyk, Marketing Manager M&CC CEE Philips Consumer Lifestyle.

„Ocenění nás obzvlášť těší, protože je přímo od maminek. A to je pro nás krásnou odměnou za naše každodenní úsilí pomáhat maminkám v péči o spokojená bříška těch nejmenších, a to nejen prostřednictvím Hami příkrmů, kašiček či mlék. Děkujeme maminkám za důvěru ve značku Hami,“ uvedla Petra Vacca, Marketing Manager HAMI CZ&SK.

Novinky roku: porota zvolila tři

Odsávačka rýmy na baterie Livinglab, vzdělávací hry LIPA a chytrý písek Kinetic sand – to jsou novinky, které se v roce 2014 líbily týmu Česká máma nejvíce.

Hlasování v anketě Česká máma probíhalo od 1. září do 31. října 2014. V roce 2015 bude anketa probíhat opět ve stejném období.







Sledujte nás na sociálních sítích:

Reklama

Reklama


Horoskopy

Beran

Beran

21. 3. - 20. 4.

Tento týden pro vás, Berani, přináší nové energie a možnosti, jak završit rok 2024 se vší parádou. V pracovní oblasti se mohou objevit nečekané šance, které by mohly vést ke zlepšení vaší kariéry nebo finanč... Více

Vybrat znamení
Zavřít

Nastavení horoskopu

Vyberte si znameni, které chcete zobrazovat.

Diskuze

21 Příspěvků
Poslední příspěvek 15:51
289 Příspěvků
Poslední příspěvek 15:48
Zavřít Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit se Registrovat