Téměř 4 500 hlasujících zvolilo nejoblíbenější značky v celkem 19 kategoriích internetové ankety Česká máma, která každoročně hledá nejoblíbenější značky, produkty a prodejce zboží pro kojence, batolata a předškoláky v ČR.
Ve více než polovině kategorií patří vítězství již třetí rok stejným jménům. Jde například o tyto kategorie: obchod s dětským nábytkem (IKEA), kosmetika pro děti (NIVEA), supermarket s dětským sortimentem (TESCO), hračky pro kojence a batolata (FISHER PRICE), dětské nemléčné příkrmy (HAMI).
Nejvyšší zákaznické loajalitě se těší IKEA
Obrovskou loajalitu českých maminek si jednoznačně zajistila IKEA, která dostala své ANO od téměř ¾ hlasujících. Zatímco v ostatních kategoriích jsou rozdíly mezi jednotlivými stupínky vítězů poměrně malé, v oblasti obchodu s dětským nábytkem je rozdíl mezi prvním a druhým místem skutečně obrovský (1. místo – IKEA se 71 % hlasů, 2. místo – Asko nábytek, 10 % hlasů).
„Z výsledků ankety máme všichni velkou radost. Těší nás důvěra a velký zájem maminek o IKEA a naše produkty. Děti jsou pro nás nejdůležitějšími bytostmi na světě a právě s touto myšlenkou přistupujeme k navrhování i výrobě všech produktů pro ně. Prostřednictvím těchto výrobků pak chceme nejen přispívat k lepšímu každodennímu životu dětí i jejich rodičů, ale zároveň rozvíjet dětskou fantazii, zvídavost i dovednosti,“ říká Tomáš Kubík, tiskový mluvčí společnosti IKEA.
Podobně silný výsledek se objevil také v kategorii dětských jednorázových plen, kde pro vítěznou značku Pampers hlasovalo 58 % účastníků ankety. Na druhé místo dosadily české maminky značku Huggies (12 % hlasů), ta se už ale na českém trhu neprodává (resp. se doprodává).
Velmi loajální jsou maminky podle ankety Česká máma také při výběru drogerie s dětským sortimentem, kde 58 % hlasujících volí DM DROGERIE MARKT. Na druhé pozici s 21 % hlasů najdeme drogerii Rossmann.
Těsné výsledky u kosmetiky, oblečení, bot i supermarketu s dětským sortimentem
Velmi těsné výsledky jsou například v kategorii dětské kosmetiky, které již třetí rok po sobě kraluje značka NIVEA (25 %). V jejím závěsu se na druhé příčce v roce 2014 umístila značka
Johnson and Johnson (24 %). I v kategorii bot jsou výsledky jen s nepatrnými rozdíly na předních příčkách – vítěznou pozici již potřetí obhájila značka DEICHMANN (26 %), za níž se drží BAŤA (23 %). Třetí příčku mezi oblíbenými značkami dětských bot obsadila česká společnost FARE (17 % hlasů). A zůstaneme-li u odívání, pak nejoblíbenějším prodejcem dětského oblečení je značka C&A (22 %), které šlape na paty s 20 % hlasů značka F&F. Pro C&A je to druhé vítězství, v loňském roce ji předběhlo H&M. V kategorii supermarket s dětským sortimentem patří prvenství již třetí rok po sobě řetězci TESCO (30 %), následuje jej Lidl (24 %) a Globus (21 %). Tři čtvrtiny maminek tedy mají v oblibě právě tuto supermarketovou trojku. V on-line prostředí vede Mall.cz (11 %), nepřekvapivě je tu také Mimibazar.cz (9 %) a Feedo.cz (8 %).
Více než polovina maminek volí hračky Fisher Price a Lamaze
První místo v kategorii hraček patří výrobkům značky Fisher Price 35 %, na druhé příčce se umístila značka Lamaze s 23 % hlasů – tyto značky preferuje více než polovina (přesně 58 %) maminek! A kde maminky hračky nakupují? Velmi silnou pozici si vybudovala maloobchodní síť Dráčik, pro kterou v anketě hlasovalo 41 % maminek.
České maminky čtou Maminku a emimino
Pokud má česká máma chuť zalistovat tištěným časopisem, sáhne po časopisu Maminka (42 % hlasujících) nebo Betynka (28 %). A pokud si sedne k počítači, s největší pravděpodobností zamíří diskutovat na emimino.cz (11 %), rodina.cz (10 %) nebo modrykonik.cz (7 %).
V jídle vede HAMI a AVENT
Ať už v kategorii dětských nemléčných příkrmů nebo kaší a mléčných výrobků – obě kategorie má pod palcem značka HAMI. Kaše a mléčné výrobky této značky preferuje 31 % hlasujících, druhé místo s 22 % patří značce Sunar. Z čísel vyplývá, že více než polovina maminek dává přednost právě těmto dvěma značkám. A když přijde na to, jaké lahvičky maminky svým ratolestem plní, téměř 70 % jich dává přednost značkám AVENT (44 %) a NUK (25 %), přičemž značka AVENT obhájila své prvenství již potřetí v řadě.
„30 let se Philips AVENT věnuje návrhům a výrobě produktů, které maminkám pomáhají v péči o dítě. Výrobky jsou vždy vyvíjeny na základě rozsáhlých výzkumů a klinických studií – a co je ještě důležitější – přání maminek. I těch českých. Jsme velmi hrdí na to, že právě české maminky vybraly značku Philips AVENT v anketě Česká máma. Je to pro nás důkaz, že jim naše výrobky opravdu pomáhají v každodenním životě. A přesně v tom budeme nadále pokračovat,“ říká Marta Kaczmarczyk, Marketing Manager M&CC CEE Philips Consumer Lifestyle.
„Ocenění nás obzvlášť těší, protože je přímo od maminek. A to je pro nás krásnou odměnou za naše každodenní úsilí pomáhat maminkám v péči o spokojená bříška těch nejmenších, a to nejen prostřednictvím Hami příkrmů, kašiček či mlék. Děkujeme maminkám za důvěru ve značku Hami,“ uvedla Petra Vacca, Marketing Manager HAMI CZ&SK.
Novinky roku: porota zvolila tři
Odsávačka rýmy na baterie Livinglab, vzdělávací hry LIPA a chytrý písek Kinetic sand – to jsou novinky, které se v roce 2014 líbily týmu Česká máma nejvíce.
Hlasování v anketě Česká máma probíhalo od 1. září do 31. října 2014. V roce 2015 bude anketa probíhat opět ve stejném období.
Sledujte nás na sociálních sítích: