Komentáře k článku

Avatar

V dnešní době se furt za něčím honime. Kariéra, peníze, cestování... A pak zjistíme, že chceme předat geny dal. No a tak to vzniká. "miluju" věty typu 'kam spěcháš? Studuj, udělej kariéru, dítě počká...' Když jsem otěhotněla poprvé bylo mi 24,bohuzel to nedopadlo dobře, ale zadařilo se ve 25. Když to v práci ještě nikdo nevěděl, jedná kolegyně mi říkala "Vydržte ještě 4 roky, však máte na dítě čas, není kam spěchat" jo a pak si mi vzápětí postěžovala, že její třicetiletá dcera se honí furt za kariérou a nechce ji udělat babičkou.. Ehm*20*

Avatar
achjo Katka_Proch 26.10.2019

Tak se budeme hlavně honit za genama a za výrobou dětí, super

Avatar
Andy 26.10.2019

Jo báby si pořizují děti na stará kolena.misto babičkami se stávají matkami!!! Vidím to třeba na seznamkách,cca 48-50 letá hledá muže,a děti má 10 a 4 roky.kdo do toho půjde?nikdo.za 10-15 let už na to nebudou mít sílu.nevim co se to děje.v televizi brečí 40 letá bába, že nemá chlapa a chce dítě??to jsou na hlavu.má žena první dítě v 19 a druhé 24 letech.a bylo to.vychováte a máte klid a jste relativně mladí a můžete se oddávat čemu chcete.tyto pošahaný báby to mají roztahaný na celý život.

Avatar
gabriella Andy 26.10.2019

Já s Vámi souhlasím. Měla jsem děti ve 22 a 26 letech a děkuji za to! Jelikož jsem v 55 začala marodit, znamenalo to nemocenské dávky a nakonec nejnižší stupeň invalidního důchodu, což činilo 6000,- Kč. Nemít kluky "na svém", nevím jak bychom dopadli, protože jsem je vychovávala sama. Takže taky moc nechápu, že do toho jdou ženy až ve středním věku a o mužích v 70 ani nehovořím. Ale každý svého štěstí strůjcem;-)

Avatar
Karkulka Andy 26.10.2019

Dvojčata jsem měla v 41.letech bude jim 17.let , energie a síly mám dost,jako benefit , o deset let mladšího manžela ,jako baba ani nevypadám,ani se tak necítím.Znám spoustu 30 letých,které děti mít nechtějí ,kariéra,postava ,ap .Co je podle vás lepší-------

Avatar
aster 26.10.2019

Vy všechny, co se tady vyjadřujete v diskuzi, máte svým způsobem pravdu. Ale já se vás zeptám takto - jaké máte vzdělání vy, které jste se tak snadno vzdaly kariéry...máte vůbec nějaký sebemenší talent? Nechci vás snižovat - ba naopak - jestliže jste se rozhodly k mateřství na základě toho, že jste to dítě chtěly - super - já jsem se tak rozhodovala také - ale poté, co jsem s dítětem v náručí pochopila, že moje schopnosti nikoho nezajímají. Přesto jsem své dítě vychovala řádně - zatla jsem zuby a změnila obor - v mém případě to znamenalo vystudovat další vš...a teď kecejte, vy supermatky *6*

Avatar
Inuše aster 27.10.2019

aster na dítě je potřeba dva lidi, partnery!PROČ JE SUPER MATKY, MAJÍ NÉST ZODPOVĚDNOST?

Avatar
aster Inuše 27.10.2019

Ano, to je fakt, ale dva lidé vytvoří dítě a není zaručeno ničím, že je taky ve dvou vychovají - v dnešní době bohužel skoro běžný stav. Já měla první dítě ve 24 a tehdy jsem si říkala, že je to brzo - jenže HA pro ženu, která ještě nerodila, byla v podstatě nedostupná a na potrat bych nikdy nešla...ano, měla jsem štěstí, že jsme i na výchovu zůstali dva (tvůrci). Nevím, jestli je lepší, když je žena starší, když se stane, že zůstane s dítětem sama - vlastní zkušenost nemám - pokud to můžu posoudit ze svého okolí, je to velice individuální - troufám si říct, že na věku nesejde.

Avatar
Lída 27.10.2019

A kde s tím dítětem budou mladí bydlet? Ve dvaceti má na byt asi málo kdo.

Avatar
Thangpa 27.10.2019

Ahoj...S partnerkou jsme měli dítě ve 40.roce věku...Vím,že člověk má mít děcko,když je mladý,ale život se nedá nalajnovat...I když jsem se synem(7,5)zůstal sám,je to to nejkrásnější co mě potkalo...On mi "nedovolí stárnout"...Všeobecně mladí lidé nejsou podporováni,aby měli děti...Ten tlak na mladé lidi je velký...Např.maminka,pokud nemá někoho,kdo jí odvede dítě do školky,když maká od šesti,nemá šanci...Maminky by měli mít upravenou prac.dobu...Třeba:8-14 hodin

Avatar
Myš 27.10.2019

Je to každého věc, jsme snad dospělé ženské a je to jen na nás, kdy a jestli chceme nebo nechceme děti, pryč jsou doby, kdy se nás na to nikdo neptal. Nikdo jiný by nám do toho neměl kecat a na druhou stranu je to zase jen problém každé ženské, když jí "ujede vlak" a neměla by tím nikoho dalšího pak obtěžovat. Všechno má své pro i proti. Ono mít děti brzy s prvním blbcem, na koho natrefíte a zkazit jim i sobě pak život, to není zrovna ideální, nebo mít děti a nemít pořádně kde bydlet a dát jim pořádně najíst atd. taky není zrovna ideální, další věc je mít děti za každou cenu i když ženská nebo chlap (nebo oba) není v pořádku zdravotně a nebo po genetické stránce taky není dobře a je jedno v jakém věku se ten člověk nachází. Ono těch důvodů je občas víc, než pouhá kariéra. Samozřejmě ženská, co honí kariéru a ve 40 si to najednou rozmyslí, tak to je jí problém a takovým lidem bych prostě pak nepomáhala s nějakým umělým oplodněním. Sama děti zatím nemám, je mi 32 a kvůli kariéře to opravdu není, jen nechci, aby z nás byli socky, protože ještě nejsme s přítelem dostatečně zajištěni a patřím bohužel do té skupiny s možnými zdr. problémy. X lidí už mi dávalo kázání, že mám věk a kdesi co si, ale nikomu do toho opravdu nic není. A až rozhodnu (jakože o tom uvažuji v příštím nebo přespříštím roce) a nepůjde to, tak to opravdu nebudu z každou cenu hrotit. Já stejně vím už od svých 17 let, že budu mít problémy s otěhotněním a je jedno, jestli by mi bylo 20 nebo 30 a jsem s tím dávno smířená, navíc ani nemám potřebu za každou cenu děti mít, ikdyž v poslední chvílích si říkám, že by asi bylo dobré to alespoň zkusit už kvůli přítelovi a buď a nebo... ale sama kvůli sobě to opravdu není prioritní. Asi ta příroda ví, co dělá a každý by se třeba rozmnožovat neměl. Možná právě ti jedinci, co děti nechtějí jsou naprogramováni přírodou tak, aby svoje (možná chybné) geny nešířili dál. Dřív byla přirozená selekce vysokou úmrtností novorozenců, nebo rodiček, dneska se příroda pojistila tím, že ti jedinci mají "přeprogramovaný mozek" i to je možné. Na druhou stranu dneska je to samé umělé oplodnění a chtít dítě za každou cenu a kolik dětí má odmalička zdravotní potíže a jak na tom budou další generace, to ani nechci domýšlet. Ono to, že vypiplají někde miminko, co váží 400 gramů je sice krásné, nebo to, že nějaká ženská otěhotní a úspěšně donosí dítě po 6 potratech je také velký úspěch, ale co dál? Ti potomci těchto dětí možná budou mít spoustu genetických vad a bohužel tohle lidi slyšet nechtějí. Někdy lepší žádné děti, než postižené, nebo aby o ně nebylo řádně postaráno a byli to chudáci. Proto z mého pohledu je úplně jedno kdy se žena rozhodne a jestli se rozhodne založit rodinu, pokud je zdravá, pokud má nějaký problém se zdravím, tak tam bude vysoké riziko i když jí bude 20 let. Samozřejmě věk po 40 už není dobrý, protože to tělo přirozeně stárne a riziko se zvyšuje, ale opravdu nevidím problém mít děti mezi 30. a 35. rokem. Člověk už je v tomhle věku vyrovnaný, zajištěný, má i většinou stabilní vztah, prostě je víc duševně vyzrálý, než ve 20 letech, co sotva vyleze střední školu, Vím to sama o sobě, ve 20 jsem byla ještě mentálně na úrovni 15 letého puberťáka, nevěděla jsem pořádně co se životem, do toho mi zemřela maminka a musela jsem se začít starat o sebe, abych to zvládla. Mít do toho dítě s tehdejším přítelem, to bych velmi špatně skončila. Teprve ve 25-27 letech jsem postupně začala dozrávat duševně, okolo třicítky se člověk zklidnil, našel si pořádný vztah i práci a budujeme společné zázemí, abychom bydleli jako slušní lidé a šetříme každou korunu. Nejsme typ lidí, co se bude zadlužovat a naseká si 4 děti a budou žít jako siciálové, co dojí stát. Prostě každý nedospěje hned ve 20 aby si do 25 let udělal kariéru, pořídil bydlení a hned i děti, někdo musí čekat až do 35. Proto nelze říct že zrovna teď je vhodná chvíle. A teď ještě jedna věc, pořád se řeší moderní technologie v medicíně atd. a to, že se prodlužuje lidem život se do souvislosti s oddalováním mateřství nějak nezapočítává. Doktoři sice můžou ten ideální věk doporučovat jak chtějí, ale to je jen fyzický věk a o psychice se už nikdo nezmiňuje a ta je taky důležitá, ono když dítě má dítě, to není moc dobré a spousta dnešních mladých jsou dnes ve 20 letech spíš takové přerostlé děti. Navíc myslím, že se člověk neustále vyvíjí a za takových 100 let už se lidstvo tomuto trendu přizpůsobí tak dokonale, že už nějaký "ideální "věk pro mateřství 20 - 25 let nebude vůbec platit. Prodlužuje se věk dožití, kdysi lidi žili sotva 50 let (ve středověku a pravěku sotva 40) a tak zakládali rodinu v 15 letech (i dříve), dneska se lidi dožívají 80 + a přijde doba, kdy se dožijí 100 + let a věřím, že evoluce zapůsobí i v oblasti reprodukce a ten !ideální" věk se časem posune namísto 20 - 25 minimálně na 30 - 40 let. Ono to jen nějakou dobu trvá. Dneska se uvádí tyto hodnoty, možná bychom se divili, jaké hodnoty by "odborníci" uváděli před 200 lety, když v 50 letech už byly ženy babičky, co sotva lezly a jaké budou uvádět za 200 let. Lidstvo se stále vyvíjí a s pokroky ve zdravotnictví se pochopitelně bude posouvat i věk pro mateřství. Za 100 let se budou lidi divit, že se kdysi zakládaly rodiny v 18 - 20 letech. To už se mimochodem diví spousta lidí i dnes, takže první dítě ve 35 letech bude naprosto normální. Na jednu stranu něco z toho asi je proti přírodě, nicméně pokrok člověk nezastaví, ale ta příroda si najde způsob, jak se přizpůsobit a i tu selekci si nějak provede. Proto tyhle články, jsou hrozně zavádějící. Mají spíš za úkol motivovat ženské, aby rodily víc dětí a dřív, aby jich víc stihly a zvýšila se u nás porodnost, která u nás v republice klesá, ale na druhou stranu si však nikdo neuvědomuje, že už nyní nás je po celém světe tolik, že časem už to nebude udržitelné. No... každý ať se nad tím zamyslí sám...

Avatar
Inuše Myš 27.10.2019

Tesat do Kamene Slečno, výstižné, pravdivé,moudré!*5*

Avatar
Alice Myš 03.11.2019

MIlá slečno, je záslužné a hezké že o takových věcech přemýšlíte. Škoda ale, že si nemůžete nejprve život s dítětem vyzkoušet, vše je jen ve Vašich představách. Zjistila byste pak nejspíše, že dítě je obrovská radost i starost. Vezme si z Vás veškerou sílu a Vy budete vždy až na druhém místě i s Vaším současným uvažováním.Přesto to vše stojí za to, jak žít plnohodnotný život a nenechat za sebou pusto a prázdno. Příroda je moudrá a dobře ví, kdy dá takové věci největší šanci. Není vše jen věc rozumová, ale i pudová.

Avatar
nea 27.10.2019

Chtějí si užívat co jen to jde dokud jsou mladé a nevázat se povinnostmi.

Avatar
Kkkk nea 27.10.2019

Nooo, ono v dnesni dobe neni tak snadne najit muze, ktery za neco stoji. Pak take je treba zajistit bydleni a nejlip i neco nasetrit... Neni to jen tak, rict si, ted budeme mit dite. V dnesni dobe opravdu ne

Avatar
H Kkkk 29.10.2019

Přesně tak, ono není v dněšní době lehké si najít vhodného partnera. Mě je 30, po miminku toužím již několik let, ale vhodný partner stále není a ten bývalý mimčo nechtěl....takže ne všechny případy vyššího věku prvorodiček souvisí s budouváním kariéry nebo hledaní vlastního bydlení.

Avatar
Jura H 29.10.2019

Vhodných chlapů je hafo, jen nejsou pro ženy dostatečně "vidět".

Avatar
konatovka 27.10.2019

Já nevím jak bych se před skoro padesáti lety rozhodovala. Moje dcera měla první dítě v 22 letech, přála si tři, které má a přitom se dokázala vzdělávat a díky tomu, že měla děti v těchto letech, může teď dělat skvělou kariéru. Myslím si, že opravdu záleží na mnoha okolnostech a každý žena si to musí sama zvážit.:-O

Avatar
David 27.10.2019

Tak dříve to nebylo tak těžké jako teďka. Pokud by si lidé mohli dovolit nějaké rozumné bydlení, určitě by se porodnost zvýšila. Dneska mají větší počet dětí především občané s nížších vrstev, jim je úplně jedno, jestli jejich ratolest bude sportovat, půjde na vysokou školu, bude se mít v budoucnu dobře apod. Dneska je to všechno o penězích.

Avatar
aster David 27.10.2019

Vždycky to bylo o penězích - my, jako vš s miminem 2 měsíce před státnicemi, manžel na rok na vojnu - kdybych nepodědila 1/2 baráku, asi bychom žili ve stanu...před 30 lety byly platy čerstvých vš almužna - ale se střechou nad hlavou to nějak šlo - o vybavení se nebavím - ale ve 24 letech to člověk bere jinak - prostě to tak neřeší.

Avatar
V. 28.10.2019

ty čísla 1,63 1,69 a 2,1 není míra porodnosti ale ukazatel úhrnné plodnosti - jsou to dvě různé věci

Avatar
Jura 28.10.2019

Kamarádka to pojala tak že děti co nejdřív a pak kariéra, dnes má děti dost velké aby byly soběstačné když omarodí atd a tak honí docela slušnou kariéru bez obav že bude muset přerušovat, podle mně dobrá taktika. Ale nikoho neodsuzuju taky mám děti později a dá se to, i když v mém případě nemám kariéru.

Avatar
aster Jura 28.10.2019

Skončí péče o děti a začne starost o rodiče - akorát u těch dětí to bylo mnohem radostnější. Právě v posledních dnech vrčím, že pracovat z domu může v pohodě jen muž - žena se tak max dočká otázky "kde je ksakru nějaký oběd (večeře) nebo " nemám co na sebe, můžeš mi vyprat (vyžehlit) košile anebo "proč to neuděláš v týdnu, dneska je volno (v terénu na koleně asi) *4*

Avatar
Jura aster 29.10.2019

To bych umřel hlady a ve špíně, manželka se stará to je ok ale pak jede třeba na tři dny pracovně a vše je na mně. Děti to období milujou, je dost uvolněná morálka a jí se spousty netradičních jídel*4*

Avatar
KK 28.10.2019

Je to každého věc. Každý se cítí na dítě v jiném věku :) My se s manželem brali po 4,5 letech vztahu,5 dnů po svatbě jsme zjistili ,že čekáme miminko ( plánované ) :) Dcerka se narodila ,když mi bylo skoro 25 let. Synek se narodil když mi bylo skoro 27 let. A jsem ráda,že jsem je měla v tomto věku :) Nevím kde bych po 30tce na ně brala energii :-D :-D Hlavní je,že jim dokáže maminka i tatínek dát lásku a zázemí. A je jedno v jakém věku :)

Avatar
Hana 29.10.2019

Já jsem ráda, že jsem měla dítě ve 22 letech, když mi bylo kolem 40ti, chodily jsme s dcerou cvičit, běhat, pařit;-) Stihla jsem i kariéru, protože v nejlepším věku jsem měla už téměř dospělé dítě. Na to by měly matky myslet, když si pořizují dítě ve 40ti, že budou mít puberťáka, když už na to nebude energie. Vím, že někdy to prostě nejde, ale znám i dost takových, co nemají kariéru, žádné zájmy a do dítěte se jim prostě nechce, protože bydlet ve 30ti u rodičů,je prostě pohodlnější.

Avatar
Tanja 29.10.2019

Je my skoro 50let mám 1 dítě,ale v životě bych ted nechtěla být mladá. Nezávidím mladým holkám tuto pokřivenou dobu. Gretiná rétorika byla zoufala ale zcela na místě.Tuto slečnu obdivuji za statečnost a přeji mladé generaci hodně sil,které jistě budou potřebovat aby se s tím mohly poprat navzdory svým přirozeným potřebám

Avatar
Natálie 02.11.2019

Furt se jen řeší, kdy mít dítě pouze jen z pohledu matky. Úplně se opomíjí, že budoucí matky vlastně rozhodují o osudu někoho dalšího, který se nemůže nijak jejich rozhodnutí bránit. Asi žádné dítě by nechtělo starší matku. Ženy vidí jen sebe Pochopitelně nelze někoho obviňovat, pokud otěhotnět i včas nemůže. Spousta žen si zahrává s osudem svých dětí. Já své matce nic vyčítat nemohu i když mě měla až ve 42 letech. Nešlo to, nebyly vymoženosti jako dnes a na které se hřeší. Vím, ale určitě,že pokud tak činí budoucí matka svévolně, je to špatně. Máma mi umřela v mých 28 letech. .

Avatar
aster Natálie 05.11.2019

Máte pravdu - mně vychovali prarodiče a občas byl ten generační rozdíl dost nepříjemně znát. Děda umřel, když mi bylo 19 - bylo to zatraceně brzo - babička byla o 13 let mladší, než on, ale s ní jsem si až tolik nerozuměla a moje matka byla ráda, že se mnou nemusí zabývat...

Avatar
ovace 08.11.2019

nevydím v tom problém

Podmínky a pravidla pro vkládání příspěvků. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich pisatelů a redakce za ně nenese zodpovědnost. Redakce si vyhrazuje právo smazat příspěvek nebo obrázek, který obsahuje vulgární výrazy či fotografie, urážky nebo jinak odporuje dobrým mravům a zákonům ČR. Odstraněny budou opakovaně vkládané vzkazy, stejně jako odkazy, které se netýkají tématu nebo obsahují neplacenou reklamu.

Zdarma produkt k testování!

Staň se testerkou!

Reklama

Zavřít Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit se Registrovat