Být obětí šikany ve škole může být ve skutečnosti pro děti dobré. Tvrdí to dětská psycholožka Helen Guldberg z jihoanglické Open University, podle níž pomáhají hádky mezi dětmi ke zdokonalování schopnosti řešit konfliktní situace a zvyšuje se tak jejich schopnost jednat s druhými.
Guldberg tvrdí, že žádné fyzické a psychické týrání samozřejmě nemůže být přípustné, ale bouřlivé hádky na hřišti, při nichž se děti přou a řeší konflikty, by rodiče a učitelé vždy a za každou cenu řešit neměli a měli by naopak nechat dětem prostor situaci zvládnout samy.
Podle ní naopak obsese politiků a učitelů potlačovat šikanu a hádky za každou cenu, není pro děti vždy a za každou cenu přínosem. Její názor se však v Británii velkému ohlasu netěší a všichni odborníci bojující proti šikaně na školách jsou jejími názory pobouřeni.
„Děti jsou podporovány v tom, aby si myslely, že jejich vztahy s ostatními dětmi jsou závadné, poškozující, takže jsou takticky podporovány, aby se na své vrstevníky dívaly s obavou a podezřením. Pokud budeme s dětmi zacházet tak, že nejsou schopny bojovat s bolestnými zážitky, pak budeme velmi výrazně podkopávat jejich sebevědomí a znemožníme jim získat schopnosti pro zvládání složitých situací v budoucnosti. V konečném důsledku jim budeme bránit rozvíjet se a dospívat,“ tvrdí Guldbergová.
TIP Bety: Potřebujete radu pediatra? Poraďte se ZDARMA s naší dětskou lékařkou MUDr. Adrianou Jiřičkovou!
Sledujte nás na sociálních sítích: