Testování auta pro mne nebyla žádná novinka, ale testování elektrického auta, to byla velká výzva. Elektrické auto jsem měla poprvé. A očekávání byla velká. Hlavně vzhledem k tomu, že moje preference auta jsou určitě odlišné od toho, co očekává silnější pohlaví.
Pro mne je to hlavně vozítko, které mě a moje děti odveze z bodu A do bodu B. Hlavně teda po městě, na krátké vzdálenosti. A to rychle, bezpečně, pohodlně, a pokud bude mít ještě i nízkou spotřebu, tak značka ideál. Ubezpečili mě, že všechno tohle přesně toto auto splňuje. A musím potvrdit, že měli pravdu.
Design sice připomíná autíčka z Lega, ale vzhledem k jiné technologii výroby se tento vliv na vzhled očekává. Nejde mu ale upřít zájem a přitažlivost většiny kolemjdoucích. Pyšní se originalitou a mezi ostatními auty vyčnívá.
Design na první pohled připomíná autičko z Lega
Jelikož je toto auto primárně určeno pro jízdu ve městě, nedá mně, abych nezmínila obrovské plus při jeho parkování. Nevím, jestli to víte, ale v Praze pro něj zdarma pořídíte povolení parkovat na všech "modrých" zónach po celý rok. A to si myslím opravdu stojí za zvážení.
Zadní dveře se otevírají do protisměru, což má své výhody i nevýhody. Největší výhodu představuje fakt, že je to velká "atrakce" hlavně pro mé děti. Navíc je přístup k zadním sedačkám a manipulace s dětskými autosedačkami velmi pohodlná. Milujete je ale jenom do chvíle, než budete chtít rychle vysadit děti u školy. To musíte vystoupit, obejít auto, otevřít přední dveře a teprve pak ty zadní. Často se mi stávalo, že zadní dveře nebyly dovřené. Musela jsem auto znovu zastavit, obejít a dveře pořádne zavřít.
Zadní dveře se otevírají do protisměru
Auto má pro ovládání rychlosti kolébkový ovladač pod volantem na pravé straně. Tím se také startuje a uvádí do pohybu. Absolutně tichý provoz vede k tomu, že se občas sama sebe ptáte, jestli už vůbec máte nastartováno. Pak už vám stačí jen zařadit, samozřejmě se stisknutým brzdovým pedálem. Ovšem tento automat se po zařazení sám nerozjede. Pravě proto vám pro ovládání auta zcela postačí noha na plynovém pedálu.
K ovládání auta vám zcela postačí noha na plynovém pedálu
Samotná jízda je už pak velmi pružná, dravá a dynamická. Rozjezd bych přirovnala ke startu letadla a takový zážitek určitě ocení i vaše děti. Nerovnosti zvládá tento elektromobil naprosto suverénně, což překvapí při pohledu na pneumatiky. Úsporně úzké devatenáctky jsou na popojíždění po rozbitých ulicích opravdu připravené velmi dobře. Jenom málokterý vůz vás překvapí takovou manévrovatelností, rejtem a agilitou.
Ekologické a revoluční pojetí interiéru vás určitě dostane. Hlavně pokud jste ekologicky založený člověk moderního 21. století. Použity byly přírodní a ušlechtilé materiály jako kvalitní dřevěná dýha, netradiční tkaniny a hliník. Z ekologických materiálů bych určitě zmínila použití recyklátu s příměsí konopí, loketní opěrky tónované barvivem z olivových listů, textilie obsahující příměs plastů z PET lahví, bombajské konopí, několik starých plechovek a ovčí vlnu…ekologové musejí jásat.
Ekologické a revoluční pojetí interiéru vás určitě dostane
Kokpit je koncipován pro čtyři dospělé cestující, ale dospělí vzadu vám výhled vzad určitě omezí. Pokud je však nevezete, můžete opěrky jednoduše sklopit. Přední sedadla jsou pohodlná a díky jejich vyššímu usazení budete mít perfektní přehled o dění před vámi. Dobrý výhled ocení i děti vzádu.
Informační panely jsou v autě dva. Jeden za volantem, který zobrazuje rychlost vozu a údaje palubního počítače, jako dojezd na baterii, úrovenň nabití baterie atd. Na druhém displeji mezi řidičem a spolujezdcem se nachází širokoúhlý monitor s uhlopříčkou 10.2” s otočným ovladačem systému iDrive. Vestavěná navigace je součástí standardní výbavy a je, jak už to u BMW bývá, velmi intuitivní a dobrá. V našem testovaném modelu byla velmi kvalitní i zvuková výbava od značky Harman Kardon.
Informační panely jsou v autě dva
Už jsme si zvykli, že automobilky většinou uvádějí optimistické údaje o dojezdu auta. BMW i3 není výjimkou. Počítejte reálně s dojezdem mezi 180 až 200 km. Protože i vy budete určitě používat buď topení nebo klimatizaci, stěrače, vyhřívání nebo větrání sedadel a pod. Bez toho si dnes už jízdu v BMW neumíme představit. Hlavně ve městě se do normy určitě vejdete. Musíte počítat s tím, že elektromobil je potřeba používat s rozmyslem. Při nabíjení doma se pak na osmdesát procent kapacity dostanete až za osm hodin, s tím je potřeba počítat. S rychlonabíjecí stanicí od BMW stačí tři hodiny.
Pyšní se originalitou a vyčnívá z řady
Právě běžný provoz však určuje budoucí majitele tohoto vozu. Jde o auto, které užijete na každodenní dojezd do práce, případně rozvoz dětí na kroužky, školy a podobně. Rozhodně nejde o vozidlo pro více než dva dospělé a dvě děti. Elektromobil i3 by mohl zlákat ke koupi hlavně majitele jiných modelů této automobilky, jako druhé nebo třetí auto do rodiny. Podle účelu cesty. Tento model by pak rozhodně našel zájemce zejména u uvědomělejší části bohatších obyvatel velkoměst, který by to měli brát i tak, že touto investicí přispějí na další vývoj elektroaut.
Sledujte nás na sociálních sítích: