Švédové se otáčejí zády k novým módním trendům, prodejcům oblečení v severském království leží zboží na pultech. Zmizí zřejmě až s výprodeji. Za nízké tržby nového oblečení může nový švédský trend v retro oblečení. Takže zatímco butiky zejí prázdnotou, second-handům kvete byznys.
Podle švédské Agentury na ochranu přírody Naturvårdsverket mezi roky 2011 a 2013 vzrostl prodej oblečení z druhé ruky o šestnáct procent, zatímco prodeje nových oděvů klesly o devět procent.
„Je to v souladu s naším odhadem. Víme, že módní průmysl má za sebou docela těžké období. Odpovídá to jednak zvýšenému zájmu o second-handové oblečení a také s touhou nosit oblečení více než jednu sezónu. Ale lidem se krom toho mění priority, podobně jako v cestování či elektronice,“ tvrdí expertka na soběstačný byznys Maria Sandowová v rozhovoru pro deník Local.
Zatímco v jiných zemích Evropy je second-hand určen sociálně slabým, ve Švédsku v takových obchodech nakupují i bohatí.
„U nás není nic trapného nosit staré oblečení, zatímco jiné země si to spojují s nedostatkem financí,“ tvrdí Sandow.
Sledujte nás na sociálních sítích: