Zbavte se chaosu ve svém životě

Někteří lidé o sobě říkají, že jsou zásadně chaotičtí, a proto fungují jen špatně strukturovaným způsobem. Nemotornost může být genetická, ale naučit se můžete cokoli – včetně strukturovanosti.

Pokud pracujete v kolektivu, jistě víte, že vždy se najde někdo, kdo se zdá, že není schopen pracovat strukturovaně. Nebo jím dokonce jste sami – a je pro vás prostě neuvěřitelně obtížné strukturovat své úkoly a organizovat se.

Pro některé lidi je ve skutečnosti obtížnější pracovat strukturovaně a organizovaně než pro jiné. Někteří lidé mají prostě lajdáctví v genech. Dá se v takovém případě ještě naučit být strukturovaný? 

Klíčem není vůle, ale zvyk

Dobrá zpráva je, že naučit se můžeme téměř cokoliv. Ale ne čistou vůlí a disciplínou, ale především zvyky. Klíčem je vyvinout si rutiny. Takže místo toho, abyste neustále bojovali, měla by vás síla zvyku přivést k vašemu cíli v dlouhodobém horizontu. Ve skutečnosti podstatnou část našeho každodenního života tak jako tak tvoří rutiny. Tento přístup však nemusí být pro každého stejně snadný. Proto může být vhodné začít zpočátku pomalu. Těchto šest tipů vám pomůže.

Každý den si vytvořte seznam úkolů na další den

Vždy tak máte hrubý přehled o tom, co je potřeba udělat. Pokud je pro vás diář příliš old school, můžete jednoduše použít aplikace nebo jiné elektronické seznamy. Ať už se rozhodnete jakkoli, důležité je, aby vám úkoly nezabíraly tolik času, abyste se k bodům stejně neměli šanci propracovat za jeden den. Jinak budete nevyhnutelně frustrovaní.

Stanovte si priority

Absolutní nutností pro strukturovanou práci je přiřadit prioritu všem úkolům. Existují různé způsoby, jak toho dosáhnout: Takzvané pravidlo 1–3–5 říká, že seznam úkolů by měl obsahovat jeden velký nebo časově náročný úkol, tři úkoly, které vyžadují mírné úsilí, a asi pět úkolů, které lze dokončit rychleji.

Rozvíjejte konkrétní cíle

Cíle jsou nezbytné, pokud chcete pracovat strukturovaně. Motivují nás a pomáhají posouvat věci dopředu. Ve shonu každodenní práce je však rychle ztratíte ze zřetele. Je proto užitečné se otázkou, čeho přesně chcete dosáhnout, pravidelně zabývat. Je důležité, abyste si stanovili krátkodobé, střednědobé i dlouhodobé cíle, abyste se nepřetěžovali a mohli pravidelně dosahovat úspěchu. 

Naplánujte si časové úseky pro rutinní úkoly

Náš mozek není určen pro multitasking. Místo toho neustále skáče mezi různými úkoly – z dlouhodobého hlediska to může být vyčerpávající a v každém případě to snižuje koncentraci. Naplánování pevných časových oken ve vaší každodenní práci, ve které pouze odpovídáte na e-maily, zabrání tomuto kolotoči stresu a pomůže vám pracovat strukturovaně a bez stresu.

Ujistěte se, že máte dostatek přestávek 

Krátké přestávky jsou nejen nezbytné k nadechnutí, ale měly by při správném dávkování dokonce zvýšit produktivitu. Kromě toho, že svému mozku dopřejete čas na odpočinek, malá přestávka pomáhá načerpat nové nápady. V 9hodinovém pracovním dni si udělejte šest malých přestávek po každé hodině a půl práce.

Buďte trpěliví

Velké změny se nedějí přes noc. V závislosti na tom, jak obtížné je pro vás začlenit řád a strukturu do často stresující každodenní práce, může tento proces chvíli trvat. Trpělivost je důležitá, abyste se po krátké době zcela neohromili svými očekáváními a možná i frustrovaně nehodili ručník do ringu.

Zdroj: názory autora - celý článek






Celkem  0 komentářů


Sledujte nás na sociálních sítích:

Reklama


Horoskopy

Beran

Beran

21. 3. - 20. 4.

 Tento týden může být pro Berany v oblasti lásky zajímavý a dynamický. Možná budete čelit nečekaným změnám nebo novým zážitkům ve vašem partnerském životě. Je důležité zůstat otevření a empatičtí vůči potřebám partnera. Pro... Více

Vybrat znamení
Zavřít

Nastavení horoskopu

Vyberte si znameni, které chcete zobrazovat.

Zavřít Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit se Registrovat