Zapomeňme na nudné hovory a fádní schůzky někde v cukrárně. Modernímu randění dominuje luxus, přehlídka ambicí a ukázka dosavadních úspěchů. Čím lepší je finanční stabilita, tím větší naděje na lásku.
Vyrazit si při prvním rande na procházku, zmrzlinu nebo kávu? Takhle se to asi už nedělá. Začíná se totiž prosazovat nový trend nazvaný hypergamie, který ovlivňuje stále více lidí. Co přesně to znamená? Stručně řečeno je to touha po luxusu, na jejímž základě člověk zahoří romantickou přitažlivostí k partnerovi pouze v případě, že má vyšší socioekonomický status. Tím se scénář schůzek dost zásadně mění.
Chtít „něco“ víc
Není pochyb o tom, že v dnešním nejistém, vrtkavém světě je finanční stabilita důležitou otázkou. Ale vyrukovat s ní už na prvním rande? Tomu se říká neztrácet čas. Průzkum jisté luxusní americké on-line seznamky zjistil, že celá polovina jejích uživatelů se rozhodně nespokojí s „obyčejnou“ večeří, protože vyžaduje něco lepšího, originálnějšího a samozřejmě také dražšího. Pro 45 oslovených oslovených je naprosto v pořádku takřka okamžitě po příchodu předvést úspěch a blahobyt, což 31 procent randících považuje za hlavní atribut své přitažlivosti, stejně jako vlastnictví hezkého domova, kultivovaný hudební vkus a zapálenost do vaření.
Už je to jinak
Emma Hathorn, což je vztahová odbornice působící v oné seznamce, podotýká, že lidé dnes při hledání smysluplných vztahů touží po partnerech, kteří jsou na stejné intelektuální úrovni a mají vysoké ambice. „Projevování těchto ambicí v kombinaci s nádechem luxusu nastavuje schůzkám vyšší standardy. Už zkrátka nestačí jen obyčejné rande. Chceme být osloveni něčím výjimečným a cítit, že se nám dostává individuální péče a pozornost, jakou si zasloužíme,“ dodává Emma Hathorn. Na jednu stranu se to asi dá pochopit. Umíte si ale představit, že by vám potenciální milenec hned mezi dveřmi ukázal své platební karty, výplatní pásku, auto a diplom z vysoké školy?
Zdroj: www.msn.com/en-us/lifestyle/lifestyle-buzz/hypergamy-essential-in-today-s-modern-dating-world/ar-BB1oo3bS?ocid=ucpnc1
Sledujte nás na sociálních sítích: