Nová doba s sebou nese i nové reklamní triky. Největším táhlem jsou pak sociální sítě, podle kterých se lidé rozhodují, zda jejich vybraná restaurace stojí za návštěvu či nikoli. A pokud ano, utrácejí tam mnohem vyšší částky.
I když domácí strava je podle odborníků nejzdravější, čas od času moc rádi navštívíme nějakou tu restauraci, kde se o nás hezky postarají a jídlo nám donesou až pod nos. Na základě čeho se rozhodujete, který konkrétní podnik navštívíte? Prostě vyrazíte do města a vstoupíte do prvních dveří, které se vám líbí? Anebo si před tím uděláte malý internetový výzkum? Kvůli druhé ze zmíněných variant tam zřejmě zaplatíte vyšší účet.
Sociální síť jako ta nejlepší reklama
Studie, kterou zadala britská finanční společnost Barclaycard Payments a kterou provedla mezinárodní agentura pro pro průzkymy trhu OnePoll, prokázala, že lidé, kteří chodí do restaurací s masivní on-line sledovaností, při stolování utrácí více peněz. Téměř 41 procent oslovených a zúčastněných respondentů přiznalo, že sociální média hrají hlavní roli v jejich přemýšlení tom, zda podnik stojí za návštěvu či nikoli.
Rozhodnutí na pár kliků
„Náš výzkum jasně ukazuje, že celá čtvrtina strávníků si před vstupem do restaurace prohlíží menu na sociálních platformách. Průměrná doba, kterou lidé tímto prohlížením stráví, je 40 minut. Proto je rozumný krok pro ty, kteří působí v pohostinství, sdílet obsah a zapojovat tak potenciální návštěvníky,“ doporučuje Kirsty Morris, která jako výkonná ředitelka působí ve jmenované společnosti Barclaycard Payments. Podle ní se téměř polovina dotázaných doznala k tomu, že motivací k návštěvě dané restaurace bývají hlavně detailní záběry připravovaných pokrmů a rozhodnutí ovlivňuje i výzdoba a fotodokumentace ze zákulisí, tedy z kuchyně.
Zdroj: www.nypost.com/2023/06/21/how-restaurants-trick-diners-into-spending-more/
Sledujte nás na sociálních sítích: