Ačkoli Jolanta Kantor začínala před lety jako lékárnice, dnes je z ní úspěšná žena, která stojí za produkty značky Colorwin, jež pomáhají ženám i mužům zakrývat šediny či odrosty. Jaká byla její cesta od míchání léků k vlastnímu podnikání, jak se jí daří skloubit práci a rodinu a proč se rozhodla dbát na nezávadnost výrobků, které pod značkou Colorwin vyrábí?
Léta jste pracovala v lékárně. To vypadá jako velký skok, začít podnikat s přípravky kryjícími šediny a odrosty. Na druhou stranu obě profese spojuje touha pomáhat lidem, vnímáte to také tak?
Své povolání jsem si vybrala v minulém století. Obrázek tehdejší lékárny a té dnešní je diametrálně odlišný. Uvědomila jsem si, že to kouzlo alchymie a vůně, které bylo pro mě velmi důležité, už z lékáren vyprchalo. To, co dnes farmacie nabízí, je o jiných hodnotách. Ta esence poradit, sdílet s někým starost, ukázat, jak pečovat o zdraví se ztratila pod přívalem předpisů, norem, regulací, nařízení… Rozhodla jsem se svou energii a elán vložit do rodinné firmy, která bude vyrábět malé zázraky, které lidem zjednoduší život.
Jak se vlastně nápad na spreje Colorwin zrodil a jak dlouhá byla cesta od prvotního nápadu k finálnímu produktu?
Nové nápady vznikají z nedostatků. Měla jsem šediny a přemýšlela jsem, jak je zamaskovat. Zjistila jsem, že na regálech v obchodě kromě barev nic nebylo. Probrali jsme to doma s manželem a uviděli jsme tu cestu, po které jsme se následně vydali. Samozřejmě cesta je hodně klikatá, abychom si to mohli patřičně užít. Po rovině by to byla nuda.
Myslím, že každý ujede jinou vzdálenost od počátečního nadšení. Výhodou pro nás je, že jsme v tandemu, a když jednomu ubývá sil, druhý víc zabere. Vím, že skvělé věci nepřicházejí jednoduše, tak se snažím překážky zdolávat a čerpat z malých úspěchů. Důležité je mít odhodlání udělat další krok a nekalkulovat kolik jich ještě bude.
Jaké jsou ohlasy na spreje Colorwin?
Moc mě baví lidem ukazovat, jak jednoduché a rychlé může být překrytí šedivých vlasů. Většina zůstává v němém úžasu a pak řekne: „To chci.“ Ti nedůvěřiví si to ještě osahají a zjistí, že to opravdu nelepí vlasy a šediny, že jsou překryté jemnou vrstvou, která vlasy nezatěžuje a pak chtějí sprej také.
Člověk má zažitou představu, že šediny či odrosty řeší především ženy, ale o svůj vzhled pečuje také stále více mužů. Pozorujete, že se tato skupina zákazníků rozrůstá?
Na začátku jsme si vytyčili cílovou skupinu ženy 35+. Tzn. ženy, které začínají řešit první šedivé vlasy a také ty, které si už pravidelně barví vlasy a dobře znají pocit, kdy se opět odrosty ukazují a návštěva kadeřníka je v nedohlednu. Ale zjistili jsme, že i někteří muži si maskují své šediny naším sprejem. Pro muže, kteří nechtějí manifestovat svůj věk šedou hřívou, jsme vymysleli tónovací šampon na vlasy s ořešákem královským Colorwin Men. Je to přesně ještě ona hranice, kam je většina mužů ochotná posunout v péči o svůj vzhled. Doma si umyje vlasy šamponem s tónovacím účinkem, ale na barvení vlasů do salonu asi pravidelně chodit nebude. Prodej šamponu se nám rozjel, možná důvodem jsou Vánoce, protože šampon je skvělým tipem na dárek.
Spreje Colorwin neobsahují tekutý silikon, který stále najdeme v řadě produktů vlasové kosmetiky. Proč jste se rozhodla hledat „alternativní složení“ sprejů?
Trendem dnešní doby je kladení většího důrazu na nezávadnost kosmetiky. Ustupuje se od používání parabenů, sulfátů, silikonů. Tekuté silikony při dlouhodobém používání vytvářejí na vlasech film, který se postupně vrství, z vlasů se nedá smýt, a vlasy se pak navíc špatně barví. V Colorwin spreji jsme tekutý silikon nahradili látkou, která se po nastříkání okamžitě odpaří, a tak vlasy nezatěžuje a nelepí. Vlasy jsou tak překryté jen velmi jemnou vrstvou přírodních pigmentů, ale nejsou slepené. Pigment se z vlasů jednoduše vymývá běžným šamponem. Hodně jsme zapracovali i na výběru vhodného rozprašovače, který má velmi jemný rozptyl a přesnou aplikaci. Díky jemnému rozptylu náš sprej vydrží až 50 aplikací, což je dvojnásobné množství oproti konkurenci. Navíc náš sprej hezky voní. Složení spreje Colorwin hodně oceňují i kadeřnice, které se potýkají s následky používání kosmetiky se tekutým silikonem ve své každodenní práci.
Naším cílem bylo vyvinout sprej, který bude fungovat rychle a jednoduše, bude zcela bezpečný a bude obsahovat nezávadné látky. To se povedlo. Jeho složení je naprosto unikátní a z pochopitelných důvodů je chráněno užitným vzorem. Mysleli jsme nejen na okamžitý efekt, ale i na dopad na zdraví spotřebitelů a také na přírodu. Když čtu, kolik látek obsahují některé kosmetické přípravky světových značek, tak se někdy dost divím, proč zdraví a životní prostředí pro ty firmy nejsou důležité.
Kde mohou zájemci spreje Colorwin (případně další produkty této značky, které nabízíte – korektory a šampon k potlačení šedin pro muže) koupit?
Máme svůj vlastní e-shop www.colorwin.cz. Zboží nabízíme i prostřednictvím kadeřnických salonů. Kadeřnice si produkty vyzkoušely, ověřily v praxi a dají klientkám i užitečné rady. Colorwin prodáváme také na Alze, v nezávislých drogeriích a nově i v síti drogerií ROSSMANN.
Podnikáte společně se svým manželem. Pro spoustu rodin je taková situace spíše zátěží, kterou ne vždy zvládnou. Jak se vám daří ono pověstné „slaďování“ pracovního a rodinného života?
Máme společnou rodinnou firmu, ale každý je zodpovědný za jiné věci a také každý má jinde kancelář. Neříkám, že doma se Colorwin neřeší, ale oba umíme oddělit práci od rodiny.
Existuje podle vás nějaká univerzální rada, kterou by se měla řídit každá žena, jež se rozhodne postavit na vlastní nohy a začít podnikat?
Jsem milovnice citátů a rčení. Tak na tuto otázku odpovím: „Když věříte, že to dokážete, tak to dokážete, když pochybujete, tak máte pravdu“. „Není všechno zlato, co se třpytí“. „Každá mince má dvě strany“. „Když se chceš dostat k cíli, musíš udělat první krok“ a nakonec „Přes trní ke hvězdám“.
Jaké máte plány do budoucna? Chystáte nějaké další novinky pod značkou Colorwin?
V posledních letech jsem v sobě objevila kreativitu, která dlouhá léta někde dřímala v koutku. A tak mám obrovskou radost a chuť, když vymýšlím nové, funkční, jednoduché věci, které pomáhají lidem.
Hlavu mám plnou nápadů a naše firma je vhodným místem, kde je mohu postupně realizovat. Jaké novinky chystáme se zákazníci dozvědí těsně před uvedením na trh z naších stránek www.colorwin.cz.